واشنگتن و سئول برای جلب رضایت پیونگ یانگ، رزمایش های نظامی را محدود می نمایند

به گزارش طفره، یک مقام ارشد وزارت دفاع کره جنوبی اطلاع داد، به منظور تقویت فرصت های دیپلماتیک در قبال کره شمالی، سئول و واشنگتن درصدد محدود کردن رزمایش نظامی مشترک شان در بهار سال آینده هستند.

واشنگتن و سئول برای جلب رضایت پیونگ یانگ، رزمایش های نظامی را محدود می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های کره جنوبی امروز سه شنبه از تدارک این کشور و آمریکا برای محدود کردن رزمایش آینده مشترکشان خبر داده اند؛ اقدامی که به گفته تحلیلگران و رسانه ها، هدف از آن جلب رضایت کره شمالی و تقویت کوشش های دیپلماتیک برای خلع سلاح اتمی این کشور است.

به نوشته اسپوتنیک، رسانه های کره جنوبی از قبیل یونهاپ به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع کره جنوبی خبر دادند، واشنگتن و سئول در نظر دارند که به منظور تقویت کوشش های دیپلماتیک با پیونگ یانگ در زمینه خلع سلاح اتمی این کشور در نظر دارند، رزمایش های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را که برای فصل بهار پیش بینی شده بودند، محدود نمایند.

این مقام ارشد کره جنوبی که نامش فاش نشده است، توضیح داد: در صورتی که کوشش های دیپلماتیک در جریان باشند، ما (رزمایش های نظامی مشترک سئول و واشنگتن) را در محدوده ای که بین کره جنوبی و ایالات متحده مورد توافق قرار گیرد، انجام خواهیم داد.

انتشار خبر تدارک آمریکا و کره جنوبی برای محدود کردن رزمایش نظامی مشترکشان در شبه جزیره کره در حالی صورت می گیرد که کره شمالی بارها در رد این رزمایش ها اعلام نموده بود، آمریکا و کره جنوبی به بهانه رزمایش، در حال اجرا تمرین تجاوز و حمله به کره شمالی هستند.

آمریکا و کره جنوبی بهار سال گذشته میلادی هم موافقت کردند که به جای برگزاری رزمایش مقرر خود، به تمرین های شبیه سازی شده رایانه ای بسنده نموده بودند.

برآورد ها درباره محدود شدن رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی با هدف مجاب کردن کره شمالی در حالی انجام شده که به رغم سه ملاقات سران دو کشور در سنگاپور (22 خرداد 1397)، ویتنام (9 اسفند 1397) و منطقه غیرنظامی دو کره (9 تیر 1398) اختلافات درباره مسائلی از قبیل خلع سلاح اتمی کره شمالی و تحریم های آمریکا ادامه دارد.

گفت وگوهای بین کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین ملاقات کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در هانوی ویتنام به بن بست برخورده است. پیونگ یانگ خواهان کاهش تحریم های بین المللی وضع شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته ای شد اما واشنگتن برطرف تحریم ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ یانگ در جهت خلع سلاح هسته ای منوط نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7270

به "واشنگتن و سئول برای جلب رضایت پیونگ یانگ، رزمایش های نظامی را محدود می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن و سئول برای جلب رضایت پیونگ یانگ، رزمایش های نظامی را محدود می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید