چاینا دیلی: کره شمالی به الگوهای اصلاحات مالی چین و ویتنام توجه دارد

به گزارش طفره، یک روزنامه چینی در سرمقاله خود از دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا استقبال کرد و نوشت: لغو تحریم های بین المللی موجب یاری به اجرای اصلاحات در کره شمالی خواهد شد.

چاینا دیلی: کره شمالی به الگوهای اصلاحات مالی چین و ویتنام توجه دارد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه چاینا دیلی، در حالی که نشست تاریخی بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور برگزار شده است، پیونگ یانگ امیدوار است که بار دیگر به جامعه جهانی بازگردد.

رودی سر مشاور ویژه مالی پیونگ یانگ در این باره گفته است: تغییرات متمایز و بزرگی در کره شمالی رخ داده است.

این روزنامه چینی نوشت: اکنون مشاوران و سیاستگذارانی به رهبر کره شمالی مشورت می دهند که اکثرا در خارج از کشور تحصیل و زندگی نموده اند. کره شمالی اکنون نگاه به بیرون دارد نه نگاه به داخل. این بزرگترین تغییر است.

روزنامه چاینا دیلی اضافه نمود: پیونگ یانگ به طور خاص به الگوهای اصلاحات مالی که در چین، ویتنام و لائوس توجه دارد. بی شک احتیاج به نیروی کار ارزان یک عامل مهم و اساسی برای سرمایه گذاری است. عزم رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی برای تعامل مستقیم مالی، می تواند زمینه ساز گسترش سرمایه گذاری های مشترک باشد.

از زمان به قدرت رسیدن کیم در سال 2011 میلادی، فراوری ناخالص داخلی کره شمالی 17 درصد رشد داشته است که علت اصلی این رشد فزاینده، رونق صنعت ساختمان بوده است. بخش خصوصی کره شمالی نیز طی سال های آینده رشد و رونق نسبی داشته است. با توجه به این تغییرات و اصلاحات اجتماعی و مالی، تعداد کاربران تلفن همراه در این کشور از زمانی که شرکت مصری اوراسکام در سال 2008 وارد بازار کره شمالی شده، بیش از سه میلیون نفر افزایش داشته است.

تنها سئوال اصلی این است که تحریم های آمریکا علیه کره شمالی چه زمانی برداشته می گردد؟

برگزاری یک نشست ساده بین ترامپ و کیم یک پیشرفت تاریخی به شمار می رود. ولی مساله اصلی این است که آیا برگزاری چنین نشست هایی می تواند در نهایت موجب لغو تحریم ها علیه کره شمالی گردد. در این صورت همه چیز تغییر خواهد نمود. بی شک با لغو تحریم ها، اصلاحات مالی در کره شمالی تسریع خواهد شد و اوضاع زندگی مردم بهبود خواهد یافت.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4033

به "چاینا دیلی: کره شمالی به الگوهای اصلاحات مالی چین و ویتنام توجه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاینا دیلی: کره شمالی به الگوهای اصلاحات مالی چین و ویتنام توجه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید