مرد شماره 2 کره شمالی به آمریکا هشدار داد

به گزارش طفره، مرد شماره 2 کره شمالی ضمن هشدار به واشنگتن از آمریکا خواست سیاست خصمانه خود را نسبت به پیونگ یانگ قبل از یافتن راهی برای مذاکره خلع سلاح هسته ای اصلاح کند و گفت: شرایط شبه جزیره کره در چهار راه بحرانی قرار گرفته است.

مرد شماره 2 کره شمالی به آمریکا هشدار داد

خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد چوی ریونگ های رییس کنگره خلق کره شمالی همچنین از کره جنوبی به دلیل تکیه بر بیگانگان در مسائل فرامرزی انتقاد کرد و خواهان آن شد که سئول در مسایل بین کره ای بیگانگان را دخیل نکند.

او گفت که اکنون اوضاع در شبه جزیره کره در یک چهار راه مهم حرکت به سمت صلح پایدار و یا بازگشت به یک بحران جدی قرار گرفته است.

این مقام ارشد کره شمالی اضافه نمود: یک سال از تصویب بیانیه مشترک کره شمالی و آمریکا در 12 ژوئن سال 2018 میلادی گذشته است اما روابط دو کشور هیچ پیشرفتی نداشته است و اوضاع شبه جزیره کره هنوز بحرانی است که دلیل آن تاکید آمریکا بر سیاست های خصمانه ضد کره شمالی و ادامه تحریکات سیاسی و نظامی آن کشور است.

چوی به توافق نامه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سنگاپور اشاره نمود که بر اساس آن کره شمالی متعهد به حرکت در راستای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره در برابر اخذ تضمین های امنیتی لازم از آمریکا شد.

دومین اجلاس سران دو کشور نیز در ماه فوریه در هانوی مغلوب شد زیرا به دلیل زیاده خواهی های آمریکا، آنها نتوانستند در خصوص نحوه تعهدات دو طرف به توافق برسند.

کره شمالی و ایالات متحده اوایل این ماه نیز به دنبال بن بست اجلاس ماه فوریه، مذاکرات هسته ای را در سوئد از سر گرفتند اما همچنان نتوانستند اختلافات را کنار بگذارند.

رییس کنگره خلق کره شمالی همچنین کره جنوبی را به دلیل عدم پیشرفت در روابط بین کره ای مقصر دانست و خواهان خودداری سئول در مسائل بین دو کره از اعتماد به افراد و کشورهای خارجی شد.

او گفت روابط کره شمالی و جنوبی با وجود بیانیه تاریخی که سال گذشته توسط دو کره تصویب شد به دلیل وابستگی مقامات کره جنوبی به خارج خوب پیش نمی رود.

این مقام کره شمالی اضافه نمود: روابط دو کره فقط زمانی می تواند بهبود یابد که مقامات کره جنوبی سیاست وابستگی خود را به افراد خارجی متوقف نمایند که منافع مشترک مردم کره را تضعیف می نماید.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5313

به "مرد شماره 2 کره شمالی به آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد شماره 2 کره شمالی به آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید