هند به واردات نفت از ایران ادامه می دهد

به گزارش طفره، خبرنگاران: خبرنگاران: هند بار دیگر تاکید کرد علی رغم تحریم های آمریکا واردات نفت از ایران را متوقف نخواهد کرد.

هند به واردات نفت از ایران ادامه می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ روزنامه اکونومیک تایمز به نقل از مقام های ارشد و رسمی دولت هند نوشت، دهلی نو به روابط و همکاری های انرژی خود با ایران ادامه خواهد داد و واردات نفت از این کشور را متوقف نمی کند.

شرکت بیمه دولتی هند موسوم به جی آی سی نیز به تازگی موافقت خود را برای تامین پوشش بیمه مورد نیاز محموله های نفتی ایران اعلام کرده است.

هند یکی از وارد کنندگان بزرگ انرژی در آسیا به شمار می رود و برای تامین نفت مورد نیاز خود به ایران وابسته است. شرکت های پالایشگاهی اچ پی سی ال، مانگلور و عصار از مهمترین مشتریان نفتی ایران در هند به شمار می فرایند.

در ابتدای سال 2012 میلادی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های یک جانبه و ظالمانه ای را بر ضد صنعت نفت و بخش مالی ایران اعمال کرده اند.

این تحریم ها که اعضای اتحادیه اروپا را از خریداری نفت ایران و تامین پوشش بیمه ای محموله های نفتی ایران برحذر می دارد از ابتدای جولای سال گذشته اجرایی شده است.

تحریم های غیر قانونی مهندسی شده از سوی آمریکا بر اساس اتهامات بی پایه و اساس غرب در خصوص برنامه هسته ای ایران،بر ضد تهران اعمال شده است.

کشورهای غربی مدعی هستند که ایران اهدافی غیر صلح آمیز را در برنامه هسته ای خود دنبال می کند ولی جمهوری اسلامی ایران تا کنون بارها ضمن رد این ادعاها، بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است. ایران از امضا کنندگان پیمان ان پی تی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 6032

به "هند به واردات نفت از ایران ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند به واردات نفت از ایران ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید