چگونه می توان در جذب سرمایه با کشوری نظیر سنگاپور رقابت کرد؟

به گزارش طفره، سنگاپور کشوری است فاقد منابع طبیعی اما فوق العاده آزاد و رقابتی با مالی به شدت پویا و با نشاط که جزو زنجیره جهانی فراوری است و برای شرکت های چندملیتی نقش حیاتی دارد.

چگونه می توان در جذب سرمایه با کشوری نظیر سنگاپور رقابت کرد؟

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران که به همراه یک هیئت اقتصادی برای توسعه روابط اقتصادی درسنگاپور به سرمی برد در صفحه تلگرام خود نوشت: جمعیت و مساحت سنگاپور ،این کوچک ترین کشور جنوب شرقی آسیا، کم تر از تهران ماست اما رشد اقتصادی آن زبانزد است. سنگاپور در کنار هنگ کنگ، تایوان و کره جنوبی به ببرهای آسیایی معروفند.

در میان ببرهای آسیا،سنگاپور،هنگ کنگ و تایوان از مجموعه جزایر کوچکی تشکیل شده اند که حتی برای ساخت و ساز،خاک ندارند و ناچارند از کشورهای دیگر خاک وارد نمایند.

سنگاپور از سال 1824 تا 1963 میلادی مستعمره بریتانیا بود اما در سال 1963 با رهبری لی کوآن یو از استعمار بریتانیایی ها خارج شد و به فدراسیون مالزی پیوست.

این وصلت دوامی نیافت و این کشور به دلیل اختلافات عدیده، بعد از دو سال ناچار به جدایی از فدراسیون مالزی شد و در سال 1965 میلادی، به شکل کشوری مستقل، اعلام استقلال کرد.

بر اساس گزارش مجمع دنیای اقتصاد،سنگاپور رقابتی ترین،آزادترین و سالم ترین اقتصاد دنیا را در اختیار دارد از نظر سهولت کسب وکار نیز در رتبه اول اقتصادهای دنیا است.

عوامل متعددی در شکل گیری این وضعیت نقش داشته است با این حال، معجزه سنگاپور را باید مدیون سیاست گذاری صحیح مبتنی بر تجارت آزاد در این کشور دانست. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، یعنی قرارگیری در مسیرهای اصلی دریایی به چین و ژاپن در شرق و اروپا و آمریکا در غرب و داشتن ویژگی های بندری، به همراه هنگ کنگ توانسته به عنوان ی قطب مهم کشتیرانی، نقش ممتازی را در مبادلات تجاری دنیا ایفا نماید.

زیرساخت بندری سنگاپور خاص و منحصر به فرد است. با در نظر دریافت حجم مبادلاتی که به وسیله بندر سنگاپور انجام می گردد، این بندر شلوغ ترین بندر دنیا پس از بندر شانگهای در چین شناخته می گردد.

سنگاپور همچنین بخش های خدمات بانکداری، اقتصادی و بیمه خود را به شکل وسیعی توسعه داده است. سنگاپور حتی با وجود اینکه در قلمرو خود منابع طبیعی نظیر نفت در اختیار ندارد، با این حال اقدام به تاسیس پالایشگاه های نفت نموده است.

علاوه بر این، بسیاری از کمپانی های مطرح بیوتکنولوژی و داروسازی دنیا، دفاتر آسیایی خود را در سنگاپور گگردده اند. در حال حاضر، اهمیت بخش خدمات بهداشت و سلامت سنگاپور نیز به سرعت در حال افزایش است و سالانه مردم بسیاری از کشورهای مختلف دنیا برای انجام عمل های جراحی گوناگون به این کشور می آیند.

در مجموع،سنگاپور کشوری است فاقد منابع طبیعی اما فوق العاده آزاد و رقابتی با اقتصادی به شدت پویا و با نشاط که جزو زنجیره دنیای فراوری است و برای شرکت های چندملیتی نقش حیاتی دارد.

حالا که داریم از سنگاپور برمی گردیم،به این پرسش فکر می کنم که اقتصاد ایران برای سرمایه گذاران بزرگ بین المللی، چه جذابیت هایی دارد و چگونه می تواند در زمینه جذب سرمایه ، با کشورهایی نظیر سنگاپور رقابت کند؟

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4115

به "چگونه می توان در جذب سرمایه با کشوری نظیر سنگاپور رقابت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توان در جذب سرمایه با کشوری نظیر سنگاپور رقابت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید