آلمان از رویکردِ تهدید و تنش آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد

به گزارش طفره، وزیر خارجه آلمان ضمن انتقاد از رویکرد آمریکا علیه ایران تاکید نمود که سیاست تهدید و تنش به نتایج دلخواه منجر نخواهد شد.

آلمان از رویکردِ تهدید و تنش آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد

با تور آلمان 99 از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه بیلد ام زونتاگ از رویکرد آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد و گفت که سیاست تهدید به نتایج دلخواه منجر نخواهد شد.

ماس اضافه کرد: در هر مورد، تهدید و تهاجم نظامی هیچ چیزی به ارمغان نخواهد آورد. ما می خواهیم از بروز آتشی گسترده در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) جلوگیری کنیم. اتحادیه اروپا به جای تنش به دیپلماسی متکی است....

براساس گزارش پایگاه خبری دویچه وله، وزیر خارجه آلمان رویکرد یکجانبه در خروج آمریکا از توافق هسته ای و همچنین سیاست فشار حداکثری علیه تهران را محکوم کرد.

براساس این گزارش، ماس معتقد است تغییر رژیم با تحریک خارجی اوضاع در ایران را بهبود نخواهد بخشید. وی به مورد عراق اشاره نمود که اجرای چنین طرحی به فاجعه انجامیده است.

هایکو ماس در عین حال بر ضرورت حفظ گفت وگو با ایران تاکید نمود و مدعی شد که در میان این گفت وگو باید مسائل حقوق بشری و احترام به حقوق شهروندان نیز لحاظ گردد.

ماس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آمریکا کشورهای اروپایی خواسته است از موضع آنها در قبال برجام پیروی نمایند، اضافه کرد: آمریکا و اروپا رویکرد متفاوتی دارند. اروپا به دنبال حل و فصل اختلافات با ایران به وسیله مذاکرات است. فرانسه، بریتانیا و آلمان به دنبال حفظ توافق برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی هستند.

وی از ایران خواست به برجام پایبند بماند و افزایش سطح غنی سازی اورانیوم باید خاتمه یابد. آژانس بین المللی انرژی اتمی باید به دسترسی از همه تاسیسات در ایران ادامه دهد و از نزدیک بر آنها نظارت کند.

اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره برجام درحالی مطرح میگردد که ایران طبق گزارشهای مکرر آژانس به برجام پایبند بوده است. با این حال ایران به دلیل عدم تعهد کشورهای اروپایی به وظایف خود در چارچوب برجام، تا کنون در 5 گان بعضی از تعهدات خود را تعلیق نموده است و تاکید نموده است که این گامها قابل بازگشت است و در صورت بازگشت اروپا به تعهدات خود نیز به تعهدات کامل خود به برجام باز خواهد گشت.

وزیر خارجه آلمان در عین حال تاکید نمود که ما باید درباره نقش بی ثبات نماینده ایران در منطقه نیز گفت وگو کنیم و برنامه موشکی این کشور را نیز به آن اضافه کنیم. ایران خودش تصمیم خواهد گرفت همکاری کند یا به منزوی شدن خود ادامه دهد.

این درحالیست که ایران بارها هرگونه مذاکره بر سر مسائل دیگر به جز برجام را قویا رد نموده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط حرف می تواند ایران را از سلاح اتمی دور کند نیز مدعی شد، هم باید مذاکره کنیم و همه فشار مالی و سیاسی وارد کنیم. ایران از نظر مالی در شرایط دشواری است و بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی شرایط داخلی ایران دشوارتر نیز شده است.

ماس در ادامه مصاحبه خود با دخالت در امور داخلی ایران گفت که رفتار نیروهای امنیتی ایران با معترضان غیرقابل قبول است. رهبران ایران نباید همانند چند هفته گذشته با نقض حقوق بشر ادامه دهند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7193

به "آلمان از رویکردِ تهدید و تنش آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان از رویکردِ تهدید و تنش آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید