هرگونه فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی کشور است

به گزارش طفره، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به طرح ها و برنامه های این سازمان برای مقابله با فرار مالیاتی و پیشگیری از فساد عنوان داشت : فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی کشور است.

هرگونه فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، داود منظور، رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی در اجلاس سراسری مدیران اقتصادیاتی گفت : تمام تلاش ها برای ریشه کن کردن انواع فساد متمرکز شده و برنامه های متعددی نیز در این زمینه به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات سازمان امور اقتصادیاتی از 1007 فعال اقتصادی شناسایی شده که دارای تراکنش بانکی بالا هستند،حدود 400 نفر دارای پرونده اقتصادیاتی بوده و حدود 600 نفر دیگر فاقد پرونده اقتصادیاتی بوده اند، افزود :

در این لیست افرادی هستند که در یکسال بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان گردش حساب بانکی داشته اند و ما در سال تازه بنا داریم با تمرکز بر داده های اقتصادی از قبیل تراکنش های بانکی ، بخش قابل توجهی از فرارهای اقتصادیاتی را شناسایی کنیم.

دکتر داود منظور در این جلسه هم اندیشی در مورد برنامه های سال تازه ضمن تبیین ظرفیت های قانونی موجود برای برخورد با فرار اقتصادیاتی، مانند قانون پایانه های فروشگاهی و فروشگاهی و سامانه مودیان، معین تکلیف دستگاه های کارتخوان بانکی و استفاده از ظرفیت های قانونی گفت : یکی از رویکردهای اساسی نظام اقتصادیاتی که مطالبه جدی از این سازمان نیز هست، بحث مبارزه با فرار اقتصادیاتی است و ما تلاش داریم که این رویکرد به یکی از محورهای اصلی در برنامه ها و اقدامات سازمان تبدیل شود .

معاون وزیر اقتصادی و دارایی ، در ادامه به دیگر برنامه های نظام اقتصادیاتی برای تحقق درآمدهای اقتصادیاتی سال جاری اشاره کرد و گفت : سازمان امور اقتصادیاتی کشور در سال جاری درصدد است تا با استفاده از ظرفیت های مختلف قانونی ، از جمله اقتصادیات خانه های خالی ، اقتصادیات خودروها و خانه های لوکس ، اقتصادیات سازندگان و بساز و بفروش ها و اقتصادیات مستغلات، بخش مهمی از درآمدهای پیش بینی شده را محقق سازد.

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادیاتی با بخشهای منظم اقتصاد که اظهارنامه می دهند و کتمان درآمد ندارند، تعامل خوبی دارد ، گفت : سال جاری پیشنهاد شده نرخ اقتصادیات بخش های تولیدی 5 واحد درصد کاهش یابد که این اقدام به تحرک و رونق تولید کمک شایان توجهی می نماید.

دکتر داود منظور افزود : یکی دیگر از رویکردهای مهم نظام اقتصادیاتی ، شناسایی مودیان تازه است و سازمان امور اقتصادیاتی در سال تازه بخشهای غیر رسمی اقتصاد را با جدیت رصد می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 20101

به "هرگونه فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگونه فساد اداری خط قرمز سازمان امور مالیاتی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید