کاهش ابتلا به کووید 19 در ایتالیا

به گزارش طفره، روز گذشته(دوشنبه) برای نخستین بار تعداد مبتلایان به بیماری همه گیر کووید 19 در ایتالیا کاهش یافت و شرایط در انگلیس و اسپانیا هم امیدبخش به نظر می رسد.

کاهش ابتلا به کووید 19 در ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

نشریه لکسپرس فرانسه روز سه شنبه در گزارشی از شرایط کرونا در اروپا نوشت: این آمار و ارقام دلگرم نماینده است. از تعداد مبتلایان به کرونا و افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه پزشکی در فرانسه هم اندکی کاسته شده است. روز دوشنبه 5هزار و 863 بیمار بر روی تخت های درمان این بخش بودند که 61 مورد کمتر از روز قبل بود.

این روزنامه فرانسوی با اشاره به کند شدن فرایند ابتلا به کرونا در فرانسه نوشت: در بعضی از کشورهای اروپایی، آخرین نتایج نیز امیدوار نماینده است.

طبق آمارهای رسمی، تعداد بیماران در ایتالیا روز دوشنبه کاهش یافت. بر اساس این آمار، 108هزار و 237 نفر به کووید 19 در این کشور مبتلا هستند که در روز دوشنبه تعداد مبتلایان 20 نفر نسبت به قبل کمتر بود.

آنجلو بورلی مدیر کل اداره دفاع مدنی ایتالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این، برای نخستین بار است که شاهد پیشرفت مثبتی هستیم. به گفته او همچنین تعداد بیماران تحت مراقبت های ویژه پزشکی هم در حال کاهش بوده و با 2هزار و 573 بیمار، این رقم به کمترین میزان خود در یک ماه اخیر رسیده است.

دولت انگلیس هم به سهم خود روز دوشنبه با اعلام تراز روزانه در پایین ترین سطح در دو هفته اخیر، به نشانه های امید بخش و دلگرم نماینده اشاره نمود. اما این کشور به دلیل بیم از موج دوم ابتلا همچنان بر حفظ قرنطنیه تاکید دارد.

انگلیس به عنوان یکی از کشورهای بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته از کرونا روز دوشنبه 449 مورد دیگر در مجموع 16هزار و 509 فوتی ناشی از ابتلا به کووید - 19 را ثبت کرد.

همچنین در اسپانیا، تعداد مبتلایان به کرونا در روز دوشنبه به زیر 400نفر کاهش یافت و در رقم 399 ایستاد. این برای نخستین بار در طول چهار هفته گذشته است که چنین رقمی ثبت می گردد. درمجموع 20هزار و 855 نفر در اسپانیا بر اثر ابتلا به کووید - 19 جان خود را از دست داده اند که پس از آمریکا و ایتالیا سومین کشور دنیا از حیث میزان بالای مرگ و میر، از این بیماری رنج می برد.

فرناندو سیمون مدیر مرکز فوریت های پزشکی اسپانیا این ارقام را بسیار دلگرم نماینده می خواند در عین حالی که یادآوری می نماید در تعطیلات پایان هفته همواره اطلاع رسانی ها با تاخیر انجام می گردد. با وجود کاهش تعداد افراد بستری در بیمارستان ها و بخش مراقبت های ویژه پزشکی، هفته هاست که ویروس کرونا سیستم مراقبت های بهداشتی در اسپانیا را تحت الشعاع قرار داده است.

بحران شدید مالی ناشی از شیوع کووید 19 در دنیا که بیش از هر جای دیگری اروپا و اقتصاد آن را به ویژه پس از شوک برگزیت، متاثر از خود ساخته، رهبران اروپایی را بر آن داشته تا تدبیری جدی برای خروج از این بحران که پس از جنگ دنیای دوم بی سابقه بوده، برای نجات اقتصاد خود از سقوط بیندیشند.

در همین رابطه وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از دو هفته بحث و گفت و گو درباره برنامه مشترک مالی برای مقابله با ویروس کرونا پایان در نهم آوریل، 20فروردین در مورد یک بسته 540 میلیارد یورویی برای حمایت از اقتصادهای بی ثبات شده ناشی از کووید 19 به توافق رسیدند.

علاوه براین، اوراق قرضه یکی از ایده های مشترک تعدادی از رهبران اروپایی برای محافظت از اقتصاد اروپاست. بعضی رهبران اروپایی مخالف این ایده هستند و مکانیسم دیگری را پیشنهاد می نمایند.

در اروپا، 9 رهبر اروپایی از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا خواهان ایجاد اوراق قرضه برای محافظت از اقتصادهای اروپایی هستند. این اوراق، پان اروپایی نامیده می گردد که تجمیع بدهی های کشورهای عضو منطقه یورو را در پی دارد. این یک ابزار بدهی مشترک است که توسط یک موسسه اروپایی برای تجمیع وجوه در بازارها به سود تمام کشورهای عضو اتحادیه برای مقابله با خسارت های ناشی از ویروس کروناست. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8655

به "کاهش ابتلا به کووید 19 در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ابتلا به کووید 19 در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید