در کدام کشورهای دنیا انعام دادن اجباری است؟

به گزارش طفره، خبرنگاران: در خصوص اینکه چقدر در خارج از کشور انعام بدهید سردرگم هستید؟ در اینجا نکات مهم در خصوص انعام دادن در سراسر دنیا آمده است.

در کدام کشورهای دنیا انعام دادن اجباری است؟

مترجم: هماحاصلی / همه نکاتی که باید در خصوص اندازه انعام در قبال دریافت خدمات خوب در سراسر دنیا بدانید.کوشش برای رمزگشایی ازشیوه انعام دادن از کشوری به کشور دیگر سخت است، و بسیاری از آنها هیچ سرنخی در خصوص اندازه انعام دادن یا ارائه آن ندارند.به عنوان مثال، در ژاپن، اگر چند سکه روی میز بگذارید، پیشخدمت ممکن است دنبال شما بیاید تا پول فراموش شده را به شما برگرداند، اما در نیویورک، اگر فراموش کردید که برای هر سفارش حداقل 1 دلار به متصدی انعام انعام دهید، انتظار داشته باشید که شما را تعقیب نمایند تا بقیه آن را پرداخت کنید یا اگر کمتر از 20% سفارشتان انعام بدهید انتظار نداشته باشید دفعه بعد دوباره بتوانید در همان رستوران رزرو کنید.

در اینجا یک راهنمای مختصر و مفید برای انعام دادن در خارج از کشور آمده است:

آرژانتین

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تراول مگزین ، مرسوم است که 10 درصد از مبلغ سفارشتان را در رستوران ها انعام بگذارید. هتل ها معمولاً حدود 10% دریافت می نمایند، اما در مواردی که اینطور نیست، برای نظافت منزل و حمل نمایندگان 1 تا 2 پزو برای بردن چمدان ها به اتاق شما انعام می گیرند. بعلاوه می توانید هر روز چند پزو به خدمتکار انعام دهید و خدمات فوق العاده ای دریافت کنید. رانندگان تاکسی معمولاً انتظار انعام ندارند، اما بدشان هم نمی آید!

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

استرالیا

فرهنگ انعام دادن در استرالیا در حال رشد است اما هنوز کاملا اختیاری است. انعام 10 درصد در رستوران ها قابل قبول است. انعام دادن به رانندگان تاکسی مرسوم نیست، اما با رشد گردشگری به استرالیا، این نوع انعام در حال افزایش است.

اتریش

انعام دادن در اتریش نسبت به آمریکای شمالی یا سایر نقاط اروپا کمتر رایج است، عمدتاً به این علت که دستمزدها مناسب است و هزینه خدمات معمولاً قبلاً در صورت حساب درج شده است. با این حال، در رستوران ها، می توانید 5 تا 10 درصد انعام (بسته به لاکچری بودن آن مکان)، انعام نقدی به پیشخدمت تقدیم کنید. گفتن danke هنگام ارائه پرداخت خود معادل اتریشی است با گفتن متفاوت بودن را حفظ کنید. اگر از خدمات ناراضی هستید، انعام ندادن غیرعادی نیست. انعام رانندگان تاکسی به طور کلی 10٪. انعام باربرها 1 تا 2 یورو برای هر چمدان، برای خدمتکار هر روز صبح یکسان است. این نکات ضروری نیستند اما نوعی قدردانی است.

بلژیک

انعام دادن در بلژیک چندان رایج نیست. کارکنان خدمات عموماً حقوق خوبی دارند و به انعام متکی نیستند. با این حال، انعام دادن بستگی به شرایط دارد. رستوران ها معمولاً 10 تا 15 درصد اضافه می نمایند، اما برای خدمات خوب، مبلغی لحاظ می نمایند. در مواردی که خدمات گنجانده نشده است 15% انعام پیش بینی می گردد. انعام دادن در هتل ها و تاکسی ها معمول نیست، فقط کرایه را حساب کنید. خدمه پارکینگ 1 یورو، کارکنان رختکن، 50 سنت، خدمه توالت ها 25 سنت، و کارکنان بار فقط پول خرد دریافت می نمایند. انعام دادن به راننده تاکسی در بلژیک الزامی نیست اما قدردانی محسوب می گردد.

جزایر ویرجین بریتانیا

انعام 15 تا 22 درصد در رستوران ها و هتل ها پیش بینی می گردد. تاکسی ها بین 2-4٪ تا 10٪ انعام اختیاری دریافت می نمایند.

کانادا

بیشتر کارکنان خدماتی در کانادا انتظار دارند چیزی در محدوده 10 تا 20 درصد انعام داشته باشند، بسته به این که آیا کانادایی فرانسوی یا انگلیسی است و چقدر خدمات خوب است - اگر خدمات واقعاً بد است، چند سنت بگذارید و آنها باید پیغام را دریافت نمایند. رستوران ها معمولاً 15 درصد دریافت می نمایند. انعام بین 1 تا 3 دلار در روز برای باربرها، پیشخدمت ها و خدمتکاران در هتل ها معمول است. مبلغ انعام را روی تخت یا میز کنار بگذارید. انعام دادن به راننده تاکسی حدود 10٪ معمول است.

شیلی

مرسوم است که 10 درصد انعام بگذارید. نه بیشتر نه کمتر. ولی! اگر توجهی که دریافت می کنید ضعیف است، با خیال راحت انعام ندهید. در هر صورت، هیچ کس بیش از 10 درصد انعام نمی دهد.

چین

شما هرگز در هیچ کجای چین انعام نخواهید داد. اتفاق نظر این است که خارجی ها ثروتمند هستند و بنابراین هزینه های بسیار بیشتری از آنها دریافت می گردد. بیشتر هتل ها و رستوران های دولتی پذیرش انعام را ممنوع می نمایند. گاهی اوقات در هتل های مشهور و به وسیله پرسنل خدماتی جوان تر در شهرهای بزرگ انعام انتظار می رود اما اختیاری است. در هتل های مجلل، ممکن است برای هر بار چمدان 10 دلار بپردازید اما اجباری نیست. در هنگ کنگ، معمولاً 10 تا 15 درصد هزینه به صورت حساب اضافه می گردد. در چین، رانندگان تاکسی انتظار انعام ندارند.

قبرس

انتظار می رود در رستوران ها و هتل ها 10 تا 15 درصد هزینه به همراه انعام های کوچک برای باربرها و نظافت اتاق هتل بپردازید.

جمهوری چک

انعام دادن در جمهوری چک اصلا مرسوم نیست. با این حال، امروزه معمولاً برای بازدیدنمایندگان خارجی انعام 10 درصد انتظار می رود، اما فقط در مقاصد گردشگری مانند پراگ. رستوران ها: با رشد اقتصاد، عادات انعام دادن تغییر نموده است. خدمات در اینجا برخلاف بسیاری از جاهای دیگر در دنیا است: خدمات را با لبخند قضاوت نکنید، بلکه با سرعت، کیفیت و صورتحساب قضاوت کنید. انعام دادن با کارت اعتباری معمول نیست. انعام دادن به تاکسی در جمهوری چک رایج نیست. با این حال، اگر خدمات استثنایی دریافت کردید، با خیال راحت به صورتحساب اضافه کنید. درهتل ها برای باربرها و خدمتکاران انعام 1 تا 3 یورو بپردازید.

دانمارک

در دانمارک انعام دادن مرسوم نیست زیرا دستمزدها معمولاً بالا هستند. با این حال، ارائه انعام 10٪ اختیاری است. در نهایت این به شما بستگی دارد که بخواهید انعام بدهید یا نه، به خصوص در خصوص خدمات استثنایی.

مصر

در مصر، انعام backsheesh نامیده می گردد. مبلغ انعام دقیقاً به صورت ثابت معین نشده است، اما همه کسانی که خدماتی را ارائه می دهند، انتظار انعام دارند. در رستوران ها بین 10 تا 15 درصد است.

فرانسه

در فرانسه خدمات باید طبق قانون در قیمت قبض رستوران گنجانده گردد، بنابراین نیازی به انعام نیست. در هتل ها 1 تا 2 یورو برای خانه داری و باربرها بگذارید. به طور کلی، انتظار می رود روزانه 0.50 تا 1.00 یورو به باربران و به خانه داران 1.00 تا 1.50 یورو پرداخت گردد. مرسوم است که به راننده تاکسی خود 10 درصد انعام می دهید.

آلمان

انعام دادن در آلمان زیاد رایج نیست. خدمات به طور کلی در رستوران ها گنجانده نمی گردد - انعام اختیاری 5-10٪ انتظار می رود. در هتل ها خانه داری و باربرها 2 تا 3 یورو انتظار دارند. رانندگان تاکسی انتظار 10 تا 15 درصد انعام دارند. بیشتر رستوران ها و فروشگاه ها و حتی هتل ها در آلمان فقط پول نقد می پذیرند.

یونان

در رستوران ها، هزینه اختیاری 5-10٪ انتظار می رود. در هتل ها، انعام اختیاری 4-5٪ معمول است. رانندگان تاکسی انتظار انعام ندارند. در هتل ها، مرسوم است که به ازای هر کیسه حدود 1 یورو انعام می دهند.

مجارستان

انعام دادن در مجارستان بسیار رایج است. انعام معمولاً در رستوران ها حدود 8 تا 15 درصد است. قانون این است که به هر کسی که خدماتی ارائه می دهد انعام داده گردد. 10% برای رانندگان تاکسی بپردازید.

ایرلند

انعام دادن در ایرلند امری عادی نیست. با این حال، در رستوران ها یا هتل ها، در صورتی که از قبل هزینه خدماتی در نظر گرفته نشده باشد، مرسوم است که بین 12 تا 15 درصد انعام داده گردد. اگر خدمات خوبی دریافت می کنید، یک انعام 10 درصدی برای رانندگان تاکسی، باربرها و کارکنان هتل مناسب است.

ایتالیا

در رستوران های سرتاسر ایتالیا هیچ انعامی انتظار نمی رود، زیرا معمولاً بالای صورتحساب خود یک کوپرتو (هزینه پوشش) از شما دریافت می گردد یا ممکن است عبارت servizio incluso را مشاهده کنید. با این حال، بدون شک هر گونه اضافی مورد قدردانی قرار خواهد گرفت.

مالت

در رستوران ها انتظار پرداخت 10-15٪ انعام. در هتل ها یک انعام LM5 برای خانه داری و برای باربرها و کارکنان بار LM1 کافی است. رانندگان تاکسی انتظار LM 1-2 را دارند. بقیه بین 10-50 درجه سانتیگراد.

هلند

انعام دادن در هلند واقعاً انتظار نمی رود. با این حال، جمع کردن صورت حساب در رستوران ها امری عادی است. رستوران ها 10% دریافت می نمایند، اما در مواردی که خدمات گنجانده نشده است، 10% انعام می دهند. در هتل ها هر طور که می خواهید انعام بدهید، اما تاکسی ها 5 درصد انتظار دارند یا کرایه را افزایش می دهند. انعام دادن به رانندگان تاکسی رایج نیست، اما می توانید 1-2 یورو بگذارید.

نیوزلند

نیوزلندی ها معمولاً دستمزدهای خوبی دریافت می نمایند، بنابراین انعام شگفت انگیز خوبی خواهد بود. انعام بخشی از فرهنگ نیست مگر اینکه خدمات استثنایی باشد. با این حال، با ادامه بازدید آمریکایی ها، انعام دادن روز به روز محبوب تر می گردد.

پرتغال

در پرتغال، انعام دادن فقط در منطقه ها بسیار توریستی مانند لیسبون و آلگاروه رایج است. در رستوران ها حدود 5٪ بپردازید. هتل ها بین 5 تا 19 درصد هزینه دارند. در مواردی که خدمات گنجانده نشده است، دربان و باربرها را 2 یورو ترک کنید. رانندگان تاکسی انتظار 5-10٪ دارند.

رومانی

بیشتر رستوران ها شامل هزینه خدمات با نرخ 5-10٪ هستند. در جایی که شامل نمی گردد، انعام بین 5-10٪ بگذارید. هتل ها حدود 5% دریافت می نمایند، اما در مواردی که شامل آن نمی گردد، نظافت خانه را ترک می نمایند و باربری ها 4 تا 5 لیر در روز. در تاکسی ها، کرایه ها و رخت کن، پارک ماشین و سرویس های بهداشتی بین 2 تا 3 لیر انتظار دارند.

روسیه

رستوران ها بین 5 تا 20 درصد هزینه خدمات دریافت می نمایند، اما در جایی که ندارند، بین 10 تا 25 درصد انعام می دهند. هتل ها 5 تا 20 درصد هزینه دریافت می نمایند، اما باربرها و نظافت خانه انعام کمی دارند. رانندگان تاکسی انتظار انعام ندارند. انعام نقدی، بسیاری از رستوران ها کارت اعتباری را نمی پذیرند.

سنگاپور

طبق اعلامیه های دولت ، انعام دادن مجاز نیست. مقامات گردشگران را تشویق می نمایند که به هزینه خدمات 10 درصدی که بسیاری از هتل های سطح بالا در صورتحساب درج می نمایند اضافه ننمایند. باربران هتل یکی از استثنائات قانون عدم انعام هستند، زیرا آنها معمولاً چند دلار برای چمدان های چمدان دریافت می نمایند.

اسپانیا

در اسپانیا، بیشتر رستوران ها و بارها انتظار دریافت انعام از گردشگران در حدود 5 درصد را دارند، اگرچه این موضوع واقعاً هنوز به صلاحدید شخصی بستگی دارد. صورتحساب ها معمولا شامل هزینه خدمات در رستوران ها می گردد و به عنوان یک قاعده کلی اگر در بار یا سر میزتان نوشیدنی سرو می گردد، باید یک انعام کوچک بگذارید. باربرها و خدمتکاران اتاق در هتل شما نیز انتظار یک نشانه کوچک از قدردانی شما را دارند.

سری لانکا

به طور کلی انعام 10٪ انتظار می رود. هتل ها این مبلغ را دریافت می نمایند، اما در جایی که به دربان، کارکنان بار و نظافت خانه انعام نمی دهند، 100 لیون و باربری ها 30 لیون کرون انعام می دهند. رانندگان تاکسی برای یک سفر کوتاه 10٪ یا تا 100LKr انتظار دارند. متصدیان پارکینگ و توالت و کارکنان بار 50 تا 100 لیون کرون انتظار دارند.

تایلند

در تایلند انعام دادن خیلی مرسوم نیست. برخی جاها انتظارش را دارند و برخی دیگر نه. به طور کلی، هر چه مکان غربی تر باشد، انتظار می رود که مکان را بدون انعام ترک نکنید.

ایالات متحده

ایالات متحده مرکز انعام دنیا است و انعام ندادن به راحتی می تواند توهین آمیز باشد. رستوران ها و بارها در ایالات متحده معمولاً 20٪ انعام می دهند. اغلب، صورت حساب های رستوران سه گزینه انعام را پیشنهاد می نمایند: 20، 22 و 25 درصد.

این در خصوص همه افراد در صنعت خدمات صادق است، بنابراین قانون این است که اگر کسی به هر نحوی به شما یاری کند، از باربر گرفته تا بارمن، باید انعام برای ادامه خدمات خوب ارائه دهید. این یک پدیده عمیق فرهنگی است.

در خصوص انعام دادن در سفرهای دریایی، مربیان و تعطیلات فراگیر چطور؟

مسافران در یک کشتی کروز مخاطب هستند و انعام دادن لازم است. بیشتر بروشورهای کروز هدایت برای انعام های توصیه شده دارند، اما اندازه آن فرق دارد. 85 پوند اضافی برای هر مسافر در یک سفر دریایی دو هفته ای در نظر بگیرید. بسیاری از خطوط کروز نیز 15 درصد به هر قبض بار اضافه می نمایند و گاهی اوقات 10 دلار اضافه می نمایند.هیچ آداب استانداردی برای انعام دادن به راننده وجود ندارد. این واقعاً به شما بستگی دارد، اما برخی ها چیزی بین 5 تا 30 پوند در نظرمی گیرند.

توجه داشته باشید:اگر صورتحساب شما شامل هزینه خدمات است، نیازی به انعام نیست.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 25531

به "در کدام کشورهای دنیا انعام دادن اجباری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کدام کشورهای دنیا انعام دادن اجباری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید