فرمان بازداشت بیش از 200 مسئول عراقی از جمله 20 وزیر و نماینده

به گزارش طفره، کمیته شفافیت عراق در جدیدترین گزارش، ضمن اتهام به بیش از دویست مسئول سابق و فعلی، توصیه کرد که بیش از بیست وزیر و نماینده مجلس کنونی و سابق به اتهامات گوناگون بازداشت شوند.

فرمان بازداشت بیش از 200 مسئول عراقی از جمله 20 وزیر و نماینده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته شفافیت (هیئة النزاهة) عراق روز دوشنبه در گزارشی بیش از دویست مقام مسئول فعلی و سابق را متهم بیان کرد.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، دایره تحقیقات کمیته شفافیت عراق در بیانیه ای عملکرد ماه اکتبر گذشته خود را در صدور احکام بازداشت و احضار وزیران و دیگر مقامات این کشور شامل 256 نفر تشریح کرد.

در این بیانیه آمده است: طی مدت مذکور احکام احضار نُه وزیر شامل دو وزیر فعلی، پنج وزیر سابق، دو وزیر اسبق، 12 عضو مجلس که 10 نفر آن ها از اعضای مجلس فعلی هستند، یک معاون وزیر فعلی، سه نفر از معاونان وزرای سابق و دو نفر از معاونان وزرای اسبق صادر شد.

به گفته کمیته شفافیت عراق احکام احضار و بازداشت همچنین شامل یک استاندار فعلی، 11 استاندار سابق، 118 عضو شورا های استانی فعلی، 26 عضو شورا های استانی سابق و 11 عضو شورا های استانی اسبق عراق است.

بر اساس بیانیه مذکور 32 مدیر عامل از جمله 19 مدیر عامل فعلی در وزارتخانه های نفت، انرژی، آموزش و پرورش، بهداشت، صنعت، و اوقاف، 11 مدیر سابق در شورای وزیران و دبیرخانه بغداد و وزارتخانه های آموزش عالی و مطالعات علمی بهداشت، شهرداری ها، حمل و نقل و صنعت و دو مدیر عامل اسبق در وزارتخانه های بهداشت و حمل و نقل هم مشمول احکام مذکور شدند.

در انتها آمده است: در مجموع احکام احضار و بازداشت 256 متهم صادر شده است که از این بین برای 221 نفر حکم احضار و 35 نفر حکم بازداشت صادر شده است که 51 مورد از این احکام اجرایی شده و 68 متهم هم به دادگاه های تحقیقاتی دیگر معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 6528

به "فرمان بازداشت بیش از 200 مسئول عراقی از جمله 20 وزیر و نماینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمان بازداشت بیش از 200 مسئول عراقی از جمله 20 وزیر و نماینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید