ساخت مسکن برای کادر درمانی، 38 پروژه در پرند افتتاح شد

به گزارش طفره، امروز با حضور ویدیو کنفرانسی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی تعداد 38 پروژه در بخش های مسکونی، درمانی، انتظامی، آموزشی و فضای سبز در شهر جدید پرند به بهره برداری رسید؛ همچنین عملیات ساخت 3600 واحد مسکن ملی شروع شد. اسلامی در این مراسم اطلاع داد برای کادر درمانی فاقد مسکن که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند خانه ساخته می گردد.

ساخت مسکن برای کادر درمانی، 38 پروژه در پرند افتتاح شد

جهت دریافت خدمات اجرای نمونه طراحی روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، بعد از ظهر امروز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، به وسیله ویدئو کنفرانس 38 پروژه از جمله 3850 واحد مسکن مهر را در شهر جدید پرند افتتاح و دستور شروع عملیات اجرایی دو پروژه را در این شهر صادر کرد. با توجه به شیوع ویروس کرونا، اصحاب رسانه نیز به صورت مجازی در جریان این افتتاحیه قرار گرفتند. در این مراسم، محسنی بندپی استاندار تهران، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیران ستادی وزارت راه و شهرسازی، وطن خواهی مدیرعامل عمران پرند حضور داشتند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن اعلام اینکه از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر، سال گذشته 200 هزار واحد تحویل داده شد، اظهار کرد: 125 هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل است که در این زمینه با وزارتخانه های نیرو و نفت در حال هماهنگی برای نصب انشعابات هستیم.

برنامه ساخت مسکن برای کادر درمانی

وی همچنین با اعلام اینکه در هفته معلم، ساخت مسکن برای فرهنگیان را شروع خواهیم کرد اطلاع داد: برای کادر درمانی که در شرایط فعلی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و ایثار ارزشمندی را نشان می دهند برنامه ریزی هایی را در دستور کار قرار داده ایم تا افرادی که فاقد مسکن هستند از نعمت مسکن بهره مند شوند.

اسلامی 105 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر را دارای مسائل حقوقی دانست و گفت: تحویل این واحدها از حیطه مسئولیت وزارت راه و شهرسازی خارج است.

شهریور، پفراینده مسکن مهر پرند بسته میگردد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کوشش ما این است تا واحدهای مسکن مهر را با امکانات کامل تحویل دهیم گفت: امروز پروژه های مسکن مهر پرند با امکانات کامل شهری تحویل متقاضیان شد. حدود 9000 واحد مسکن مهر دیگر هم با پیشرفت بیش از 80 درصد در پرند باقی مانده که کوشش می کنیم تا خاتمه شهریور ماه به مردم واگذار گردد و در واقع پفراینده مسکن مهر پرند بسته خواهد شد.

شروع ساخت 130 هزار مسکن ملی

اسلامی با اشاره به فراوری و عرضه 400 هزار واحد مسکن ملی گفت: تا به امروز 113 هزار نفر پالایش شده اند که با شیوع کرونا تشکیل پفراینده دچار توقف شده و در نظر داریم فرایند اداری را به صورت غیرحضوری درآوریم. به جز این 400 هزار واحد تا به امروز این تفاهم نامه هایی با وزارتخانه های دفاع، کار و آموزش و پرورش منعقد نموده ایم که پروژه های مذکور در حال انجام هستند و سعی می کنیم این واحدها در محله های جدید با تکنولوژی به روز و مقاوم احداث گردد.

شروع ساخت مسکن برای فرهنگیان در هفته معلم

اسلامی همچنین گفت: در هفته معلم عملیات ساخت مسکن برای فرهنگیان را شروع می کنیم.

افتتاح 3850 واحد مسکن مهر، احداث 16 پارک و فضای سبز شهری و همچنین تعداد هفت فضای ورزشی روباز به ارزش 52 میلیارد تومان، دو مدرسه به ارزش 12.5 میلیارد تومان، تامین روزانه 2700 متر مکعب آب برای بوستان مشاهیر و یک دستگاه آب شیرین کن به ارزش تقریبی 10 میلیارد تومان، احداث دو ایستگاه آتش نشانی به ارزش چهار میلیارد تومان، راهسازی، توسعه شبکه معابر و جمع آوری آب های سطحی جمعاً به میزان 126 هکتار از جمله طرح هایی بود که امروز در شهر جدید پرند به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم عملیات اجرایی ساخت 3600 واحد مسکونی از پروژه 130 هکتاری تعاونی نیروهای مسلح در قالب طرح اقدام ملی چه به صورت محله سازی کامل انجام میگردد، شروع شد. سهمیه شهر جدید پرند از مسکن ملی 25 هزار واحد است که بر اساس اعلام شرکت عمران پرند با پیشرفت مناسبی در حال انجامست. عمده این پروژه ها در مرحله آماده سازی زمین قرار گرفته است.

از سوی دیگر قرار است یک درمانگاه نیز در زمینی به مساحت 8000 متر ساخته گردد. یک درمانگاه هم به مساحت 3500 متر مربع افتتاح شد.

اجرای پروژه های زیرساختی به ارزش 6000 میلیارد تومان در شهرهای جدید

همچنین حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اصلی ترین سیاست مجموعه شهرهای جدید را افزایش خدمات و زیرساخت های اجتماعی دانست و اضافه کرد: سال جاری در حوزه خدمات زیربنایی و زیرساختی شهرهای جدید بالغ بر 6000 میلیارد تومان اختصاص داده ایم که انشاالله افتتاح خواهند شد.

وی گفت: این پروژه ها شامل 50 مدرسه، هفت مجتمع درمانی، 10 مرکز فرهنگی، 13 مجموعه مذهبی، 30 مجموعه ورزشی و 25 پروژه فضای سبز و پارک خواهد بود.

طاهرخانی با بیان اینکه علاوه بر این 26 پروژه در حوزه راهسازی اجرا می گردد گفت: این راه ها درون شهرهای جدید و یا بین شهرهای مادر با شهرهای جدید افتتاح خواهد شد که بزرگترین آن آزادراه تبریز - سهند به طول 22 کیلومتر است که در یک شرایط سخت کوهستانی انجام شد و انشاالله سال جاری به بهره برداری می رسد.

همچنین محسن وطن خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در این ویدئو کنفرانس اظهار کرد: امروز 38 پروژه را افتتاح می کنیم که 23 مورد آن زیرساختی و خدماتی و 15 پروژه مربوط به واحدهای مسکونی است. دو پروژه نیز کلنگ زنی می گردد.

وی اضافه کرد: هزینه اجرای 38 پروژه ای که امروز افتتاح می گردد 505 میلیارد تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8015

به "ساخت مسکن برای کادر درمانی، 38 پروژه در پرند افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مسکن برای کادر درمانی، 38 پروژه در پرند افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید