اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور در منطقه ها آزاد

به گزارش طفره، دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری صنعتی و ویژه مالی از اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور در منطقه ها آزاد خبر دادو گفت: پیگیر توقف این موضوع هستیم.

اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور در منطقه ها آزاد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، نماینده ویژه رئیس جمهور عصر پنج شنبه در سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان جلفا گفت: در بازیدی که امروز از بعضی پروژه ها و واحد های تولیدی داشتیم، موانع و مسائل موجود با حضور فرماندار و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی آنالیز شد.

سعید محمد اضافه نمود: این موضوعات در جلسه شورای اداری مطرح و دسته بندی شد و موارد به نهاد ریاست جمهوری جهت ابلاغ به وزرای مربوطه و پیگیری موضوع منعکس شد.

وی ادامه داد: در ارتباط مردمی که جناب آقای رئیس جمهور در سفر های استانی برقرار کردند، صدای مردم شنیده می گردد، مسائلشان آنالیز می گردد و وزرای محترم هم در حل مسائل جدیت بیشتری بکار می گیرند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، در مورد منطقه آزاد ارس نیز موضوعاتی عنوان کرد و گفت: مواردی در دستور کار دبیرخانه است مانند اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور و بعلاوه حذف اقتصادیات مضاعف بر ارزش اضافه نموده ای است که متأسفانه امروز در منطقه ها آزاد اجرا می گردد و پیگیر توقف آن هستیم.

سعید محمد ادامه داد: در ارتباط با بحث منطقه آزاد ارس هم موضوعات مهمی وجود دارد بعضی موارد به وسیله شورای تأمین مرتفع و متوقف شده، سعی نموده ایم آسیبی به فعالان اقتصادی وارد نگردد و سایرموارد هم در بودجه 1401 اصلاح شد. پیگیریم در قانون برنامه هفتم منطقه ها آزاد را به جایگاه اصلی شأن برگردانیم.

وی اضافه نمود: با توجه به پیگیری های نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بعضی موارد، منابع اقتصادی ریالی با آن تخصیص داده شده است. مواردی هم باید وارد ردیف بودجه و تأیید شوند. از اصلی ترین موضوعات پل ورودی شهر (قره برون) است که باید هرچه سریع تر اصلاح گردد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: برای بهبود شرایط درمانی و افزایش تخت بیمارستان، از وزارت بهداشت و درمان درخواست ساخت بیمارستان 120 تختخوابی داشتیم.

محمد ادامه داد: بعلاوه ساختمان نیمه کاره استخر و مجموعه ورزشی که متعلق به وزارت آموزش و پرورش نیز جزو دستور کار قرار گرفته شد تا از وزیر محترم آموزش و پرورش پیگیری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 20813

به "اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور در منطقه ها آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور در منطقه ها آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید