حجم روابط تجاری ایران و اندونزی تا 300 درصد رشد می نماید

به گزارش طفره، خبرنگاران: وزیر ارتباطات در مراسم اختتامیه یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های مالی ایران و اندونزی با بیان اینکه تاکنون حجم روابط تجاری دو کشور 450 میلیون دلار است، گفت: امیدواریم این رقم با تفاهنامه مشترک به بیش از 2 میلیارد دلار برسد.

حجم روابط تجاری ایران و اندونزی تا 300 درصد رشد می نماید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران،محمود واعظی در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک با وزیر اقتصاد اندونزی و همچنین اختتامیه یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های مالی مشترک،اظهار کرد: کمیسیون مشترک این دو کشور پس از هفت سال فعالیت خود را مجددا آغاز کرد.

وی مطرح نمود: مسئولان هیات اندونزیایی طی روزهای گذشته در قالب نمایندگان بخش خصوصی و دولتی مذاکراتی را با مسئولان بخش خصوصی و دولتی کشور ما داشته اند.

او اضافه کرد: صبح امروز نیز جلسه ای در اتاق بازرگانی داشتند که امیدواریم سال آینده براساس عملنمودها بتوانیم، توضیحات بهتری را در زمینه اقدامات مشترک داشته باشیم.

وزیر ارتباطات درباره تفاهمنامه انجام شده بین دو کشور نیز مطرح نمود: این تفاهمنامه در زمینه های صنعتی، سرمایه گذاری، تجاری، گمرکی، موسسه استاندارد، همکاری های بانکی، سلامت، نفت، گاز، پتروشیمی، برق، معادن و صنایع معدنی، حمل و نقل، همکاری های دانشگاهی، مسائل محیط زیستی، موضوعات مربوط به ورزش و جوانان، امور دریایی و همکاری در زمینه رادیو و تلویزیون است.

واعظی با بیان اینکه تاکنون حجم روابط تجاری دو کشور 450 میلیون دلار است، گفت: امیدواریم با این تفاهنامه به بالاتر از 2 میلیارد دلار برسد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، در سند امضاء شده دو وزیر تاکید داشتند که وظیفه دو کشور مسلمان آن است که امروز در شرایطی که گروه های افراطی چهره رحمانی اسلام را مخدوش نموده اند تصویر واقعی دین اسلام را به نمایش بگذارند.

وزیر اقتصاد اندونزی: همکاری های بانکی با ایران باید گسترش یابد

صوفیان جلیل وزیر اقتصاد اندونزی نیز در این مراسم با تاکید بر پتانسیل های بالای دو کشور در زمینه همکاری های مشترک اظهار کرد: اعتقاد ما آن است که باید پیش از همه موارد همکاری های بانکی دو کشور گسترش پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی که در مورد مراودات نفتی دو کشور مطرح شده بود، مطرح نمود: در حال حاضر اندونزی روزانه 800 تا 900 هزار بشکه نفت وارد می نماید اما آمار واردات ما از ایران خیلی بالا نیست که اعتقاد داریم با منابع عظیم ایران می توان برنامه های متفاوتی در این زمینه داشت. به عنوان مثال ما اکنون برنامه هایی برای ساخت پالایشگاه با استفاده از نفت ایران داریم و وزیر ایران روز گذشته اینگونه عنوان می کرد که امکان آنالیز دقیق تر این موضوع وجود دارد.

در این برنامه در مورد برنامه های دو کشور در زمینه ساخت ماهواره مشترک یا همکاری در زمینه ساخت ماهواره اسلامی نیز سوال شد که وزیر ارتباطات مطرح نمود: طی مذاکرات امروز و در تفاهمنامه در مورد این موضوع صحبتی نکردیم اما قرار بر آن است که در آینده با وزیر همتای خود در اندونزی مذاکراتی داشته باشیم که احتمالا در آن مذاکرات در مورد مسائل مربوط به مخابرات، IT و ماهواره صحبت خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4082

به "حجم روابط تجاری ایران و اندونزی تا 300 درصد رشد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم روابط تجاری ایران و اندونزی تا 300 درصد رشد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید