طرز تهیه کشک بادمجان کبابی با طعمی بی نظیر

به گزارش طفره، کشک بادمجان کبابی یکی از خوشمزه ترین غذا های خطه شمال کشورمان است که امروزه در تمام ایران طبخ می گردد. در ادامه شیوه سنتی طبخ این غذا توضیح داده خواهد شد.

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی با طعمی بی نظیر

خبرنگاران | سرویس آشپزی - کشک بادمجان غذایی لذیذ و سنتی است که به سادگی تهیه می گردد. این غذای اصیل ایرانی را با یا سرخ نموده می توان تهیه کرد. از آنجا که تهیه این غذا با بادمجان کبابی به روغن کمتری احتیاج دارد و به همین دلیل سالم تر خواهد بود، در این مطلب طرز تهیه کشک بادمجان کبابی را توضیح می دهیم.

مواد اولیه لازم برای تهیه کشک بادمجان کبابی

به منظور تهیه این غذا برای دو الی سه نفر، به یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه ای که در جدول زیر مشاهده می کنید، احتیاج دارید.

مواد لازم
بادمجان6 الی 7 عدد متوسط
پیاز داغسه چهارم لیوان
کشکبه میزان لازم
سیر3 حبه
گردونصف لیوان
نعناع خشکسه قاشق غذاخوری
فلفل و زردچوبهبه میزان لازم

چند نکته:

  • میزان کشک تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد.
  • پیازها را باید به شکل خلالی خرد نموده باشید و پس از سرخ کردن، کاملا طلایی شده باشند. وقتی پیازها طلایی شد، سیرها را رنده نموده و با آن تفت دهید.

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی

  1. ابتدا باید بادمجان ها را کبابی کنید. برای اینکار آن ها را به خوبی بشویید و پس از آنکه خشک شد، با چاقو چند شیار عمودی روی بادمجان ها ایجاد شد. کف یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بادمجان ها را در آن قرار دهید و داخل فر بگذارید. آن ها باید حدود 30 دقیقه در فر با حرارت 200 درجه بمانند، در این مدت چند مرتبه بادمجان ها را زیرورو کنید تا تمام قسمت های آن کبابی گردد. سپس آن ها را از فر خارج نموده صبر کنید تا خنک شوند، سپس با احتیاط پوست آن ها را بگیرید. البته بادمجان را روی منقل نیز می توان کبابی کرد، اما با توجه به زندگی آپارتمان نشینی، چندان اینکار امکان پذیر نیست.

  2. اکنون بادمجان ها را با گوشت کوب یا چنگال له کنید.

  3. مقداری روغن در یک ماهیتابه بریزید و وقتی داغ شد، نعناع خشک را به آن اضافه کنید و پس از چند ثانیه از روی حرارت بردارید و بهم بزنید تا با دمای روغن کاملا سرخ گردد.
  4. مقدار کمی روغن داخل ماهیتابه بریزید و بادمجان را در آن قرار دهید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید.
  5. فلفل، زرد چوبه و مقداری از پیاز داغ را به آن اضافه کنید. مقدار کمی از پیاز داغ را برای تزیین غذا نگهدارید.
  6. گردو را خرد یا آسیاب کنید و دو سوم آن را در این مرحله به غذا اضافه کنید.
  7. وقتی بادمجان ها تفت داده شد، دو سوم نعناع داغی که درست نموده بودید را به آن اضافه کنید و مابقی نعناع داغ را برای تزیین روی غذا نگهدارید.
  8. اکنون کشک را نیز به مواد اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا کشک بادمجان جا بیفتد. اگر زمانی که آن را بهم می زنید، وسط ظرف جمع می گردد، یعنی آماده شده است.

کشک بادمجان کبابی را در ظرف مناسبی برای سرو بریزید و روی آن را با به جامانده پیاز داغ، نعناع داغ، گردو و کشک تزیین کنید. سطح غذا را کاملا صاف کنید و روی آن یک طرح با استفاده از چاقو بکشید و هر قسمت آن را با یکی از موادی که برای تزیین کنار گذاشته بودید، پر کنید. اگر کشکی که استفاده می کنید، کاملا سفت است، می توانید آن را داخل قیف ریخته و با ماسوره شکوفه، دور غذا را شکوفه های کوچک بزنید.

بیشتر بدانید: طرز تهیه بادمجان کبابی (آموزش کبابی کردن بادمجان)

چند نکته:

  • تا قبل از اضافه کردن کشک، به این غذا نمک نزنید. زیرا کشک شور است و ممکن است غذای شما شور گردد. بعد از آنکه کشک را اضافه کردید، از غذا بچشید و اگر یاری نمک بود، مقداری نمک به آن اضافه کنید.
  • بادمجان ها را روی گاز نیز می توانید کبابی کنید، برای این منظور همانطور که ذکر شد با استفاده از یک چاقو روی آن ها چند برش عمودی ایجاد کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید. حرارت شعله گاز باید ملایم باشد. توجه داشته باشید که چندین مرتبه بادمجان ها را زیرورو کنید تا تمام قسمت ها کاملا کبابی شوند.

  • اگر این غذا را برای میهمانی تهیه می کنید، بهتر است مقدار کشک کمی به آن اضافه کنید. در عوض هنگام سرو یک ظرف کشک نیز کنار غذا سرو نمایید تا میهمانان در صورت تمایل به آن کشک بیشتری اضافه نمایند.

بیشتر بخوانید:

کشک بادمجان کبابی که به این شیوه تهیه می گردد، روغن کمی دارد، بنابراین سعی کنید همیشه برای تهیه این غذا از بادمجان کبابی بهره ببرید، زیرا بادمجان هنگام سرخ شدن روغن فراوانی را جذب می نماید که برای سلامی مفید نیست. از کشک بادمجان به عنوان پیش غذا نیز می توانید بهره ببرید، اما مقدار آن باید خیلی کم باشد تا میهمانان سیر نشوند. به علاوه قرار دادن یک ظرف از این غذا که به زیبایی نیز تزیین شده است، ظاهر بهتری به میز غذای شما خواهد بخشید. این غذا را با هر نوع نانی که تمایل دارید می توانید سرو کنید و از میل کردن آن لذت ببرید.

منبع: setare.com
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 12897

به "طرز تهیه کشک بادمجان کبابی با طعمی بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کشک بادمجان کبابی با طعمی بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید