سیستم تصفیه آب همراه نفت پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی نمونه خارجی ندارد

به گزارش طفره، خبرنگاران/گیلان سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی، سیستم تصفیه آب همراه با فرایند ترکیبی را بدون نمونه خارجی دانست و بیان نمود: روش معمول در جهان به صورت پیش تصفیه است که با تزریق در چاه و یا محیط های پذیرنده انجام می گردد.

سیستم تصفیه آب همراه نفت پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی نمونه خارجی ندارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

دکتر نیلوفر عابدین زاده در گفت وگو با خبرنگاران، از دستیابی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی به دانش فنی روش بهینه تصفیه آب همراه چاه های نفت و گاز اطلاع داد و اظهار کرد: نفت خام استخراج شده از میادین نفتی همیشه مقداری آب به همراه دارد.

وی با بیان اینکه املاح موجود در آب همراه نفت مسائل فراوانی را در فرایندهای پالایش ایجاد می نماید، افزود: طراحی سیستم تصفیه آب همراه جهت تصفیه آب های نفتی بعد از استخراج و استفاده مجدد از پساب خروجی آن در صنایع از سال 93 در دستور کار پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی نهاده شد و بعد از گذراندن مراحل پژوهشی و آزمایشگاهی در سال 97 به خاتمه رسید.

سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی، با اشاره به حذف چربی و روغن موجود در آب همراه و کاهش بار آلی آن، افزود: براساس دستیابی به این دانش فنی در پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی، تصفیه ترکیبی آلاینده های هیدروکربنی موجود در آب همراه چاه های نفت و گاز را با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت شروع کردیم.

عابدین زاده، با بیان اینکه پایلوت سیستم مذکور برای تصفیه یک بشکه در روز طراحی شده است، گفت: به زودی با شرکت های نفتی زیرمجموعه وزارت نفت در مقیاس های عظیم همکاری خواهیم کرد.

وی سیستم تصفیه آب همراه با فرایند ترکیبی را بدون نمونه خارجی دانست و بیان نمود: روش معمول در جهان به صورت پیش تصفیه است که با تزریق در چاه و یا محیط های پذیرنده انجام می گردد.

سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی، با بیان اینکه روش بهینه تصفیه آب همراه معضلات زیست محیطی ناشی از آب شور و ترکیبات نفتی را رفع نموده و امکان استفاده مجدد از آب را فراهم می نماید، یادآور شد: این فرایند قابل استفاده در صنعت بهره برداری نفت و نمک زدایی نفت است.

وی با اشاره به کاربرد روش تصفیه مذکور در صنایع جنوب کشور، اعلام کرد: در حال حاضر شرکت های حوزه نفت و گاز متقاضی استفاده از این دانش در فرایند استخراج نفت هستند و خوشبختانه با دو شرکت زیرمجموعه وزارت نفت وارد مذاکره شدیم و در مرحله عقد قرارداد با یکی از این شرکت ها هستیم؛ به این صورت که پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی کار را اجرا نموده و شرکت مذکور محصول را خریداری می نماید.

عابدین زاده، سیستم فنی مذکور را یکی از طرح های فناورانه منتخب جهاد دانشگاهی ذیل تبصره چهار قانون بودجه دانست و متذکر شد: کلیه شرکت های حوزه نفت و گاز می توانند جهت تصفیه آب های همراه به پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10164

به "سیستم تصفیه آب همراه نفت پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی نمونه خارجی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم تصفیه آب همراه نفت پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی نمونه خارجی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید