تور روسیه ارزان: صادرات فلفل دلمه به روسیه از سر گرفته شد

به گزارش طفره، صادرات فلفل دلمه ای به روسیه که در آذر ماه ممنوع شد از 14 اسفند از سر گرفته شده است. بنابر اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این ممنوعیت ربطی به به جای مانده سموم نداشته و سموم مورد استفاده در فراوری این محصولات در کشور روسیه ثبت نشده بود.

تور روسیه ارزان: صادرات فلفل دلمه به روسیه از سر گرفته شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به همین دلیل شاهپور علایی مقدم، رئیس حفظ نباتات در خصوص ماجرای فلفل دلمه های عودت شده از روسیه گفته بود: روسیه نامه ای فرستاد که 4 سم آفت و علف کشی که در کشور ما بین باغداران و کشاورزان استفاده می گردد در آنجا ثبت نشده است و این علت برگشت خوردن فلفل های صادراتی بوده و هیچ گونه به جامانده سمی وجود نداشته است.

وی اضافه نموده بود: این سموم در اتحادیه اروپا هم استفاده می گردد برای اینکه ماده موثره خوبی دارد و هزینه های فراوری را پایین می آورد و به جای اینکه کشاورز سه بار برای کنترل بیماری سمپاشی کند یکبار سمپاشی می نماید.

در 30 بهمن سال جاری محمدمهدی برومندی، معاون وزیر جهاد کشاورزی از سفر هیأت روسی به ایران در هفته جاری اطلاع داد و گفت: هیأت روسی برای بازدید از مراکز فراوری فلفل دلمه ای دوشنبه شب وارد ایران می شوند.

وی گفت: ما چهار روز میزبان هیأت روسی هستیم و آنها برای بازدید از مراکز فراوری، بسته بندی و آزمایشگاه های مرجع به ایران سفر می نمایند.

برومندی ادامه داد: روس ها علاوه بر تهران از شهرهای اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی نیز بازدید خواهند کرد.

وی اضافه نمود: امیدواریم بعد از این ملاقات صادرات فلفل دلمه ای به روسیه از سر گرفته گردد.

براین اساس سه روز قبل وزارت جهاد کشاورزی طی اطلاعیه ای علام کرد صادرات فلفل دلمه ای ایران به روسیه از شنبه 14 اسفند به طور رسمی از سر گرفته می گردد.

صادرنمایندگان 5 محصول کشاورزی به روسیه باید برگه بررسی داشته باشند

به همین دلیل شاهپور علایی مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از شنبه 14 اسفند 1400 صادرات فلفل دلمه به روسیه از سر گرفته شد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر کسانی که در روسیه بازار و قراردادی در این زمینه دارند می توانند نسبت به ثبت سفارش و فروش محصولات خود اقدام نمایند.

علایی مقدم توضیح داد: صادرنمایندگان برای صادرات 5 محصول بادمجان، فلفل دلمه ای، سیب درختی، گوجه فرنگی و خیار به روسیه باید از آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو برگه بررسی دریافت نمایند و بدون این برگه امکان صادرات برای آنان وجود ندارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 19442

به "تور روسیه ارزان: صادرات فلفل دلمه به روسیه از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: صادرات فلفل دلمه به روسیه از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید