ساداتی نژاد: قیمت گذاری دستوری یعنی قیمت گذاری غیر واقعی، اطلاعات سامانه جامع تجارت در اختیار وزرات صمت است

به گزارش طفره، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خط قرمز ما حمایت از فراوری است و دست سوداگران و دلالان را قطع می کنیم گفت: وقتی ما می گوئیم قیمت گذاری دستوری، یعنی قیمت گذاری غیر واقعی، و ما به طور کلی با قیمت های دستوری مخالف هستیم.

ساداتی نژاد: قیمت گذاری دستوری یعنی قیمت گذاری غیر واقعی، اطلاعات سامانه جامع تجارت در اختیار وزرات صمت است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید جواد ساداتی نژاد اضافه نمود: وقتی ما می گوئیم قیمت گذاری دستوری، یعنی قیمت گذاری غیر واقعی، و ما به طور کلی با قیمت های دستوری مخالف هستیم.

وی حفظ فراوری را بزرگترین حمایت از مصرف نماینده برشمرد و گفت: زمانی می توانیم از مصرف نماینده حمایت کنیم که کالا های مختلف را در اختیار مصرف نماینده قرار دهیم و در این راستا اصل فراوانی و در دسترس بودن خیلی مهم است که فقط با استمرار فراوری امکان پذیر است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما در حوزه کشاورزی و دامپروری حمایت از فراوری نماینده است، اضافه نمود: قیمت ها را باید جوری معین کنیم که قیمت واقعی باشد تا فراوری برای فراورینماینده صرفه مالی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته دغدغه مصرف نماینده دغدغه ما هم است، و حتما باید با تمهیداتی کوشش کنیم محصولات با قیمت واقعی به دست مصرف نماینده برسد و برای تحقق این هدف باید دست سودجویان، سوداگران و دلال ها قطع گردد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه این روشی است که ما به آن اعتقاد داریم و در جهان هم از همین روش استفاده می نمایند اضافه نمود: در این راستا باید به تشکل ها و اتحادیه ها اعتماد کرد البته در این خصوص جلساتی با اتحادیه ها داشتیم و آن ها برای تنظیم بازار اعلام آمادگی کردند.

وزیر جهاد کشاورزی در انتها گفت: اگر قرار باشد بازار را درست تنظیم کنیم باید اطلاعات دقیق و درستی داشته باشیم، اما الان اطلاعات سامانه جامع تجارت در اختیار وزرات صمت است، که طی هماهنگی با وزیر صمت قرار شد این اطلاعات در اختیار وزرات جهاد کشاورزی قرار گیرد که ما با چشمان باز برای تنظیم بازار تصمیم گیری و اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 15905

به "ساداتی نژاد: قیمت گذاری دستوری یعنی قیمت گذاری غیر واقعی، اطلاعات سامانه جامع تجارت در اختیار وزرات صمت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساداتی نژاد: قیمت گذاری دستوری یعنی قیمت گذاری غیر واقعی، اطلاعات سامانه جامع تجارت در اختیار وزرات صمت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید