دبی برای سفر گردشگری بهتر است یا ابوظبی؟

به گزارش طفره، سفر به دبی یا ابوظبی سوال بسیاری از اهالی سفر است به خصوص برای آن دسته از افرادی که فقط می خواهند یکبار به امارات متحده عربی سفر نمایند. هر سفر یک نوع سلیقه است و با توجه به سلیقه و هدف شما فرق دارد از این رو نمی گردد گفت کدام شهر بهتر است. در این مقاله خبرنگاران به آنالیز شهر دبی و ابوظبی میپردازد و امکانات گردشگری آن را معرفی می نماید و در نهایت امکانات تفریحی هر دو شهر را مقایسه می نماید تا اگر خواستید به دبی یا ابوظبی را انتخاب کنید اطلاعات کافی داشته باشید.

دبی برای سفر گردشگری بهتر است یا ابوظبی؟

برای رزرو آنلاین مقرون به صرفهترین تور به مقصد دبی با بهترین قیمت کافی ست روی تصویر زیر کلیک کنید.

دبی یا ابوظبی؟

دبی احتمالا نمادین ترین شهر در سراسر جهان است و معروفیت خود را هم مدیون رشد و توسعه سرسام آورش در زمانی کوتاه است. این شهر مدرن تا همین چند وقت پیش خلیجی کوچک بود که تنها طی 40 سال تبدیل به یکی از پر تب و تاب ترین مراکز تجاری جهان شد.

البته تاریخ سکونت در این شهر به 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد و تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در سال 1966 با کشف نفت رشد سریع مالی دبی شروع شد و از آن موقع تا به امروز همچنان ادامه دارد.

ابوظبی مرکز امارات متحده عربی امروز در سایه معروفیت دبی قرار گرفته اما بی شک تماشای های آن دست کمی از دبی ندارد. با 67 هزار کیلومتر مربع وسعت بزرگترین امارت از امارت های هفتگانه کشور است. از قدیم در این شهر آب شیرین یافت می شد و به همین علت گله های آهو در آن زندگی می کردند و به همین علت هم هست که نامش را ابوظبی (ظبا به معنی آهو) گذاشته اند.

ابوظبی مرکز کشور امارات متحده عربی

اگر میخواهید به امارات متحده عربی سفر کنید یادتان باشد مرکز این کشور شهر ابوظبی است. کشور امارات متحد عربی در سال 1971 با استقلال از استعمار بریتانیا جدا شد و با عنوان کشور مستقلی اهداف خودش را پیش برد. شصت و سه سال از استقلال این کشور می گذرد و با ایجاد جاذبه های بسیار زیبای گردشگری توانسته است یکی از قطب های گردشگری در جهان گردد. ابوظبی مرکز امارات متحده عربی حدود 970 کیلومتر است و از دبی کوچک تر است. این شهر سیاسی ترین شهر امارات متحده عربی به شمار میرود.

سیاستمداران امارات در شهر ابوظبی نیز از جاذبه های گردشگری اش غافل نشدند و در حدود این شصت و سه سال بر این جاذبه های افزوده شده است. جالب است بدانید که شهر ابوظبی در سال 2009 با پیشی گرفتن از نیویورک و پاریس دومین شهر گران جهان برای سفر اعلام شد. پس یادتان بین دبی یا ابوظبی ، ابوظبی گران تر است و تمام اقامتگاه های آن به نسبت شهر دبی هزینه بالاتری دارند.

  • گردشگری در ابوظبی

شهر ابوظبی امکانات گردشگری کمی ندارد و همین مسأله باعث می گردد که مسافران برای انتخاب دبی یا ابوظبی دو دل بشوند اما باید به شما بگوییم که جاذبه های گردشگری دبی بیشتر از ابوظبی هست و شما می توانید سرگرمیات لاکچری بیشتری انجام دهید. اما شهر ابوظبی نیز جاذبه های خوبی دارد و یک بار سفر به این شهر نیز می ارزد.

در شهر ابوظبی امکانات و جاذبه های تاریخی، طبیعی و دست ساز وجود دارد. جزیره یاس یکی از زیباترین جزیره های مصنوعی خاورمیانه است که سواحل شنی آن برای آقتاب گرفتن مناسب است. این جزیره دارای ورزش های چون جست اسکی، واتر بورد، قایق سواری و غواصی نیز هست. پیست مارینا جزیره یاس دومین پیست مسابقات اتومبیل رانی است که در ابوظبی قرار گرفته است. و یکی از مهم ترین جاذبه های شهر ابوظبی است. واحه لیوا در جنوب شیخ نشین ابوظبی یکی از بهترین نخلستان های شهر هست. این شهر در دامنه بزرگترین تپه های شنی جهان است و امکاناتی چون شتر سواری، سافاری در آن وجود دارد. پارک آبی یاس واترورلد به نام سرزمین آبی از بزرگترین پارک های آبی امارات متحده عربی است که بیش از 40وسیله آبی دارد و محیطی امن برای بازی بچه ها نیز هست.

  • برج های اتحاد ابوظبی

برج های اتحاد ابوظبی برای بسیاری از گردشگران از جاذبه های بی نظیر است و سکوی باز هتل برج اتحاد یکی از بهترین چشم اندازه ای شهر ابوظبی در شب است که تجربه منحصر به فردی را می توانید داشته باشید. شهربازی فرارورلد ابوظبی محیطی مهیج و نشاط آور برای بزرگسالان و بچه ها که باعث می گردد ادرنالین بیشتری در مغز با بازی های مهیج این شهر بازی ترشح گردد.

  • بافت سنتی شهر ابوظبی

اگر هم دوست دارید بافت سنتی شهر را ببینید باید به بازار مرکزی ابوظبی که یک روستای سنتی اماراتی است بروید و صنایع دستی و سوغاتی زندگی سنتی اماراتی را مشاهده کنید. این تنها بخش کوچکی از جاذبه های ابوظبی بوده و برای انتخاب ابوظبی یا دبی نباید سریع تصمیم گرفت. ابوظبی نیز اگر چه از دبی کوچکتر و آسمان خراش های کم ترین را دارد اما همه جاذبه های گردشگری مخصوص منطقه را در خود دارد. البته باید خاطر نشان کنیم بسته به نوع سفر و هدف سفری هر شهر به عنوان مقصد توریستی انتخاب می گردد. در ادامه با دبی و بعضی جاذبه ها و کیفیت های آن آشنا می شویم.

دبی شهری درامارات متحده عربی

دبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی در شبه جزیره عربستان است و یکی از لوکس ترین شهرهای جهان به شمار میرود. این شهر با برج های آسمان خراش و جزایر بسیار زیبا یکی از منطقه ها دلپذیر برای گردشگران است و هر ساله نیز مسافران بی شماری به این شهر می فرایند. مساحت دبی 4100 کیلومتر مربع است و چهار برابر شهر ابوظبی است. برای انتخاب دبی یا ابوظبی مختصری از جاذبه های گردشگری دبی را در این مقاله آورده است.

  • جاذبه های دبی

در دبی هم جاذبه های تاریخی وجود دارد و بهترین مراکز خرید و جاذبه های طبیعی بی شماری دارد که بعضی از آن ها را برای شما بازگو می کنیم. مدینه جمیرا یکی از منطقه ها سنتی دبی است که به یاد گذشته دبی ساخته شده و با سبک معماری گذشته دبی آشنا می شوید. و با استفاده از قایق های چوبی می توانید به این منطقه بروید. این قسمت شهر شامل 50 رستوران و میز بار است که گردشگران بسیاری در فصل پاییز و زمستان از آن استفاده می نمایند.

جزیره نخل جمیرا یکی از بهترین محل برای اسکای دایوینگ است که از فراز آن جزیره دست ساز نخل دبی را می توانید ببینید. از آنجا که نخل مهم ترین درخت امارات متحده عربی است بر پهنای آب با معماری ساختمان هایی با طرح درخت نخل با برگ های زیبا ایجاد نموده اند که هر گردشگری دوست دارد از فراز آن این جاذبه زیبا و منحصر به فرد را ببینید.

  • بزرگترین باغ گل در دبی

باغ معجزه امارات بزرگترین باغ گل است که در دبی قرار گرفته است و مانند تکه ای بهشت بر روی زمین محصورتان می نماید. تپه های شنی اطراف دبی و تورهای شب نشینی در بیابان و لذت تجربه سافاری یکی دیگر از جاذبه های منحصر به فرد دبی است. برج خلیفه با ارتفاع 828 متر یکی دیگر از جاذبه های شهر دبی است که مشابه آن در ابوظبی برج های اتحاد است و در اینجا گران ترین رستوران و کافی شاپ های شهر دبی قرار گرفته است که از فراز آن شهر را ببنید و یادتان باشد آسانسوری یکی از پرسرعت ترین آسانسورهای جهان است. برج العرب با نماد بادبان قایق یکی از معروف ترین ساختمان دبی است که هر گردشگری یک عکس سلفی با آن میگیرد.

  • پارک آبی دبی

پارک آبی و ایراد واری دبی یک محیطی امن برای بچه ها و بزرگسالان است که در آن شنا، جت اسکی، قایق سواری داشته باشند و جدای این سرگرمیات حدود سی سره آبی دارد که بچه ها بسیار به آن علاقه مند هستند. باشگاه گلف امارات دومین باشگاه خاورمیانه در شهر دبی قرار گرفته است و علاقه مندان به این ورزش لاکچری می توانند به این مکان بفرایند.

  • مراکز خرید دبی

مراکز خرید بزرگ دبی چون دبی مارینا، امارات مال، سیتی واک، دارگون مارت، دهکده جهانی دبی یکی از بهترین مراکز برای خرید برندهای جین وست، نایک،آدیداس، اورسی، اسکچرز، پوما و…. است. و بهترین و بزرگترین آکواریوم ها در بعضی از این مراکز خرید می توانید ببینید. در این مراکز خرید مجموعه های سرگرمیی چون محوطه بازی بچه ها، سالن های سینما، مجموعه های ورزشی، سالن های تئاتر قرار گرفته است.

بهترین زمان سفر به دبی یا ابوظبی کی است؟

هر دو شهر آب و هوایی تقریبا بیابانی داشته و این نظر تفاوت چندانی با هم دیگر ندارند. در ادامه آب و هوا و بهترین زمان سفر به هر یک را جداگانه آنالیز خواهیم کرد.

  • بهترین زمان سفر به دبی

دبی در دل بیابان قرار گرفته و تابستان های گرم و مرطوبی دارد که دمای آن در روز میانگین 41 درجه و شب های 30 درجه سانتی گراد را دارد. زمستان های آن اما هوا بسیار مطبوع بوده و در طول شب و روز به طور میانگین 14 تا 23 درجه سانتی گراد می گردد. تابستان با این که هوای شهر بسیار گرم است اما فکر همه جا را نموده اند و شرایط را برای گردشگران مهیا ساخته اند. آب استخرها خنک است و می توانید زیر آفتاب گرم در آب خنک شنا کنید یا برای خرید به مراکز سرپوشیده که سیستم تهویه هوای بسیار مطبوعی دارند بروید. آنقدر که اگر سرمایی باشید بد نیست که ژاکت نازک هم همراه خودتان داشته باشید و البته بزرگ تری مزیت آن پایین آمدن قیمت ها به اندازه قابل توجهی است.

زمستان هم که هوا بسیار مطبوع شده و بسیاری از منطقه ها سردسیر به دبی سفر می نمایند در آخر این خود شما هستید که بر اساس اولویت هایتان باید بهترین زمان سفر به دبی را مشخص کنید.

  • بهترین زمان سفر به ابوظبی

همان طور که گفتیم شرایط آب و هوایی ابوظبی تشابه زیادی با دبی دارد. بهار آن تقریبا خنک است و هوا بین 26 تا 32 درجه تغییر می نمایند، از طرفی قیمت هتل ها کاهش یافته و رویدادهای فرهنگی و ورزشی متعددی در شهر برگزار می گردد. تابستان اگرچه هوا گرم شده اما قیمت ها هم به همان نسبت کم تر می شوند و البته شرایط مطبوع برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

با فرا رسیدن پاییز کم کم هوا رو به خنک شدن رفته و البته قیمت هتل ها هم گران تر می شوند و فصل زمستان هم که گران ترین زمان و اوج سفرهای گردشگری به مرکز امارات است. اگر قصد رزرو هتلی با بهترین امکانات به نسبت بودجه که پرداخت می کنید را دارید به بخش رزرو هتل های ابوظبی مراجعه کنید.

خرید در دبی بهتر است یا ابوظبی؟

بازار خرید در دبی چنان پر رونق است که آن ها ماه ژانویه هر سال فستیوال خریدی به نام DDS برگزار می نمایند. بسیار برای آن عنوان پادشاه خرید را انتخاب نموده اند و در شهر از مراکز خرید لوکس گرفته تا بازارهای خیابانی ادویه به چشم می خورند. بدون اغراق باید که مراکز خرید دبی اندازه شهری کوچک هستند که داخلشان سالن های سینما، شهر بازی، مراکز نگهداری از بچه ها، گالری های هنری و حتی مسجد قرار گرفته است و خرید یکی از ضروریات سفر به دبی است.

داخل فروشگاه طراحی منحصر به فردی دارد و بهترین برندهای فروش کفش، لوازم بدلی و جواهرات، بوتیک های شیک، سوپرمارکت های بزرگ، کتاب فروشی، تئاتر و سینما، گالری هنری، رستوران های عالی تنها بعضی از امکانات مراکز خرید دبی هستند. اگر می خواهید تجربه خریدی مانند مردم محلی شهر را کسب کنید بهتر است سری به بازارهای خیابانی (سوق) بزنید.

اگرچه مراکز خرید ابوظبی به پای دبی نمی رسند اما به هر حال خرید کردن یکی از جاذبه های اصلی این شهر است و هیچ کسی دست خالی از امارات به خانه باز نمی گردد. مراکز خرید مدرن (که معروفترینشان مارینا مال است در کنار بازارهای سنتی برای خرید هرچیزی که فکرش را بکنید مناسب هستند و البته همین بازارهای قدیمی نقش پررنگی را در فرهنگ منطقخ بر عهده داشته اند. ضمناً هر سال بین ماه مارس تا آوریل جشنواره بزرگی برای خرید در ابوظبی برپا می گردد که بهترین زمان سفر برای عاشقان خرید خواهد بود.

سفر به دبی مالی تر است یا ابوظبی؟

هر دو شهر تقریبا گران قیمت هستند اما دبی با توجه به تقاضای بالای گردشگران دارای هتل های مقرون به صرفه و جاذبه های رایگان یا مقرون به صرفه قیمت هم می باشد که امکان سفر مالی به آن را فراهم نموده است اما در ابوضبی خبری از هتل های مقرون به صرفه قیمت و هاستل نیست.

هزینه های سفر به دبی

سفر به دبی اگرچه گران است اما هتل های با قیمت مناسب تر و رستوران های با کیفیت مقرون به صرفه نیز در آن یافت می شوند. همین جا باید بگوییم که یکی از راه های کاهش هزینه های سفر به دبی رزرو تور دبی خبرنگاران است. که با داشتن هتل های متنوع با کیفیت در کلاس های قیمتی متفاوت، پروازهای مختلف و معمولا گشت شهری به کاهش هزینه های شما یاری می نماید.

بعضی از قیمت های دبی به توضیح زیر هستند:

  • ورودی تاکسی: 3.2 دلار
  • هر کیلومتر تاکسی: 0.5 دلار
  • بلیط یک طرفه مترو: 1.36 دلار
  • صبحانه مالی: 6 دلار
  • شام مالی: 8 دلار

هزیه های سفر به ابوظبی

ابوظبی به داشتن یکی از ثروتمندترین جمعیت های جهان مشهور است و همه انتظار دارند که قیمت هایش سر به فلک بکشد اما باید بگوییم که اینطور نیست. کارگرانی با حداقل دستمزد نیز در شهر سانمایند که باعث شده رستوران های مقرون به صرفه قیمت متنوعی داخل شهر تاسیس گردد. اگر نمی خواهید برای غذا پول زیادی خرج کنید به هیچ وجه سراغ رستوران های هتل ها نروید.

  • ورودی تاکسی: 3.2 دلار
  • هر کیلومتر تاکسی: 0.5 دلار
  • بلیط یک طرفه مترو:54 دلار
  • صبحانه مالی: 4.5 دلار
  • شام مالی: 11 دلار

کدام یک مفرح تر است، دبی یا ابوظبی؟

فهرست جاذبه های گردشگری دبی بسیار بلند بالا است. برج خلیفه (مرتفع ترین ساختمان جهان)، دبی مال (مهم ترین مرکز خرید شهر که دارای پیست اسکی روی یخ، محوطه بازی و پردیس سینمایی است)، موزه دبی (داخل قلعه قرن 18 الفهیدی)، بستاکیا (دبی قدیم)، خانه شیخ سعید المختوم (حاکم دبی بین سال های 1921 تا 1958)، رودخانه دبی، مسجد جمیرا، دیره و دهکده باستانی غواصی بعضی از سرگرمی های شهر هستند. در حومه شهر نیز تماشای های بسیاری قرار دارند.

ابوظبی هم یک مقصد خانوادگی کامل است و گزینه های بسیاری برای تماشا دارد. از مسجد بزرگ شیخ زاید (بنای تماشای ابوظبی) گرفته تا جهانی فراری (پارکی موضوعی که محل برگزاری مسابقات فرمول 1 در مرکز امارات است)، تراس تماشای اطراف (تراسی واقع در طبقه 74 و مناسب برای تماشای منظره ها شهر)، قصر الحسن (قدیمی ترین ساختمان در ابوظبی، بیمارستان فالکون ابوظبی (یک بیمارستان دامپزشکی که در آن تور برگزار می گردد)، Yas Waterworld (پارک آبی موضوعی)، جزیره یاس (مقصدی لوکس با ماسه های سفید) و باغ وحش امارات (حیوانات شامل ببرهای نادر سفید، زرافه ها، فیل ها، گله گورخرها، خرس سیبری و موارد دیگر را شامل می گردد.

مقایسه سواحل دبی با ابوظبی

هر دوی این شهرها سهم نسبتاً خوبی از سواحل شگفت انگیز امارات متحده عربی دارند، از مشهورترین آن ها می توان به سواحل کایت و جمیرا در دبی، تا ساحل سادیات در ابوظبی اشاره نمود. البته سواحل ابوظبی کم تر شناخته شده اند و امکان شنا کردن در بعضی از آنان وجود ندارد. ضمناً باید بگوییم در سواحل کشور امارات محدودیت هایی برای پوشش خانم ها وجود دارد.

اغلب ساحل های دبی امکانات خاصی ندارند و حتما باید با خودتان خوراکی و نوشیدنی ببرید. سرگرمی اصلی هم گردش و سرگرمی در ساحل است. ساحل Bateen یکی از مناسب ترین سواحل شهر برای خانواده هاست که هواداران زیادی هم بین ساکنان شهر دارد.

هتل های لوکس ابوظبی هم اغلب ساحل اختصاصی و استخرهای بزرگ خودشان را دارند و البته ورود به ساحل های عمومی شهر رایگان خواهد بود و به همان اندازه هم سرگرم نماینده هستند.

مقایسه سرگرمیات شبانه دبی با ابوظبی

اگر اهل شب زنده داری هستید در دبی گزینه های زیادی خواهید داشت که البته بیشترشان داخل هتل ها هستند هرچند در بخش های مختلف شهر هم کافه های وجود دارند که شب ها باز باشند اما حداقل 200 درهم ورودی آن ها است. در ابوظبی اما برای شب زنده داری تقریبا فقط می توانید به هتل ها و یا نزدیک به منطقه های که هتل هست مراجعه کنید و محدودیت های بیشتری نسبت به دبی وجود دارد.

سفر از دبی به ابوظبی

اگر شما علاقه دارید سفر به هر دو شهر ها تجربه کنید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد. اگرچه اماراتی ها در تلاشند با احداث هایپرلوپ این سفر را بسیار کوتاه سازند اما اگر ترافیک نباشد می توانید با اتومبیل در کم تر از 90 دقیقه از دبی به ابوظبی (و برعکس) بروید. جهت میان آن دو هم جاده ای صاف و با کیفیت بالا است.

اگر هم نمی خواهید زیاد هزینه کنید جای نگرانی نیست، اتوبوس های بین شهری هر یک ربع از این شهرها به مقصد دیگری راه می افتند (ایستگاه های Al Ghubaiba وAbu Dhabi Central) کرایه اتوبوس ها 25 درهم است و جهت را در حدود 2 ساعت طی می نمایند.

  • کدام شهر بهتر است، دبی یا ابوظبی؟

همه چیز بستگی به انتخاب های خودتان دارد، در کل دبی شهری مدرن تر است و امکانات بیشتری هم برای گردشگران دارد اما ابوظبی هم ویژگی های سنتی و تاریخی خود را حفظ نموده و دارای تماشای های زیادی است.

  • برای سفر مالی کدام را انتخاب کنیم؟

بدون شک دبی گردشگران بیشتری دارد و در این شهر خدمات با کلاس های قیمتی متفاوت عرضه می شوند، برای سفر مالی اصلا سراغ ابوظبی نروید.

در این مطلب به مقایسه دبی با ابوظبی پرداختیم و آن ها را از نظر بهترین زمان سفر و شرایط آب و هوایی، مراکز خرید، هزینه ها، جاذبه های گردشگری، سواحل و سرگرمیات شبانه مقایسه کردیم و ویژگی های هر یک را گفتیم تا شما بتوانید بهترین برنامه ریزی و تصمیم را برای سفرتان به کشور امارات اتخاذ کنید. اگر تجربه سفر به هر یک از این شهرها را دارید پیشنهادهایتان را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

برای گشتن دبی یا ابوظبی؟؟

برای پاسخ دبی یا ابوظبی برای سفر، خبرنگاران امکانات سرگرمیی هر دوشهر مقایسه نموده است تا اگر براساس سرگرمیات می خواهید سفر کنید انتخاب راحت تری داشته باشید.

ابوظبی شهر سیاسی امارات متحده عربی است و بیشترین ادارات در این شهر قرار گرفته است البته ناگفته نماند که این شهر بسیار مدرن و لوکس است و مراکز خرید و امکانات گردشگری منحصر به فرد خودش را دارد. اما در کل از دبی کوچکتر است و ساحل های کمتری دارد. از نظر طبیعتی شهر ابوظبی سرسبز تر از دبی است اما شلوغ تر از دبی نیز هست و ترافیک های سنگین تریی به نسبت دبی دارد. تعداد مراکز خرید بزرگ در دبی بیشتر از ابوظبی است. و تعداد ساختمان اداری و سیاسی در ابوظبی بیشتر است و بسیاری از همایش های بین المللی در ابوظبی برگزار می گردد.

از لحاظ سرگرمیات ابوظبی دومین و بزرگترین پیست مسابقات اتومبیل رانی را دارد اما سرگرمیاتی چون تماشا مسابقات اسب سواری و تور کشتی کروز ، کمل پو فقط در شهر دبی امکان پذیر است و ابوظبی این مجموعه امکانات را ندارد و یادتان باشد بزرگترین زمین گلف نیز در دبی است. امکاناتی چون اسکای دایوینگ، سافاری، جت اسکی، قایق سواری در دو شهر وجود دارد. آسمان خراش های دبی و ابوظبی مشابه هم هستند و هر کدام جاذبه منحصر به فردی دارد. در کل اگر در پی سرگرمیات نام برده شده ای هستید که در ابوظبی نیست سفر به دبی بهتر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 21962

به "دبی برای سفر گردشگری بهتر است یا ابوظبی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی برای سفر گردشگری بهتر است یا ابوظبی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید