ریابکوف: روسیه موافق هم گام سازی بازگشت ایران و آمریکا به برجام است

به گزارش طفره، ایسنا نوشت: معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به فرایند فعلی مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین، مواضع کشورش را درباره بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به توافق هسته ای بیان نمود.

ریابکوف: روسیه موافق هم گام سازی بازگشت ایران و آمریکا به برجام است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات احیای توافق هسته ای گفت: موضع ما این است که بازگشت آمریکا به برجام مسئله اصلی است که باید حل گردد. در عین حال، مذاکرات وین تمام جنبه های بازگشت ایران به تعهداتش در توافق را در بر می گیرد.

تاس به نقل از ریابکوف اضافه کرد: ما موافق همگام سازی این اقدام ها هستیم، اگرچه درک می کنیم که ایران باور دارد آمریکا باید فورا تمامی تحریم ها را لغو کند.

همچنین پایگاه خبری اردو پوینت به نقل از معاون وزیر خارجه روسیه نوشت: شرایط مذاکرات وین در حال حاضر کاملا پرتحرک و متغیر است. از طرف دیگر، هنوز کاملا معلوم نیست که چه وقت و چطور نهایی کردن پیش نویس ها امکان پذیر خواهد شد. در حال حاضر طیفی از نقاط عطف مهم و جدی وجود دارند که باید بدون آسیب و ایجاد تجربه های ناموفق در مذاکرات از آن ها عبور کنیم.

اردوپوینت به نقل از ریابکوف ادامه داد: ملاقات وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا حتما باعث خواهد شد این موضوعات به طور اساسی پیگیری گردد.

در هفته های اخیر، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای به وسیله بازگشت دو جانبه تهران - واشنگتن به توافق هسته ای در وین برقرار بوده است.

در این مذاکرات فرایند لغو تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا و اقدامات ایران برای بازگردانی اقدامات جبرانی هسته ای به حالت اولیه، مورد آنالیز قرار می گیرد.

دولت آمریکا در سال 2018 از توافق هسته ای خارج شده و تحریم های متعددی را افزون بر بازگردانی تحریم های پیشین علیه ایران اعمال کرد.

ایران خواهان لغو تمامی این تحریم ها و راستی آزمایی آن برای بازگشت به اجرای کامل تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای می باشد که در واکنش به خروج آمریکا از توافق و متحمل شدن تحریم ها آن ها را طی یک سال و نیم گذشته کاهش داده بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14400

به "ریابکوف: روسیه موافق هم گام سازی بازگشت ایران و آمریکا به برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: روسیه موافق هم گام سازی بازگشت ایران و آمریکا به برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید