اتحادیه اروپا: تماس ها با طرفین برجام و آمریکا افزایش می یابد

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای که بعد از انتها نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام صادر شد؛ به ارائه توضیحاتی درباره این رویداد پرداخت.

اتحادیه اروپا: تماس ها با طرفین برجام و آمریکا افزایش می یابد

با ما سفر کنید و با تور پاییزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در این بیانیه می خوانیم: در هماهنگی با بیانیه مشترک وزرا مورخ 21 دسامبر 2019، مشارکت نمایندگان در نشست امروز به اهمیت بازگشت کامل آمریکا به برجام اذعان نموده و بر آمادگی خود برای تشریک مساعی در تحقق این امر تاکید کردند.

مشارکت نمایندگان همچنین بر تعهد خود به حفظ برجام تاکید نموده و درباره راه های تضمین بازگشت به این توافق بحث و گفتگو داشتند.

در ادامه این بیانیه می خوانیم: مشارکت نمایندگان در راستای تضمین اجرای کامل و مؤثر برجام، توافق کردند که جلسه کمیسیون مشترک برجام را هفته آینده در وین از سر بگیرند تا به طور واضح اقدامات مرتبط با برطرف تحریم ها و اجرای تعهدات هسته ای را به وسیله تشکیل جلسات گروه های کارشناسی مربوطه معین نمایند.

در این چارچوب، هماهنگ نماینده برجام (جوزف بورل) تماس های جداگانه با همه طرفین برجام و همچنین آمریکا را افزایش خواهد داد.

این در حالی است که پیشتر وال استریت ژورنال مدعی شده بود که مقامات آمریکا هم بدون آنکه مذاکره مستقیمی با طرف ایرانی داشته باشند؛ در نشست وین حضور خواهند داشت.

اما این ادعا از سوی مقامات تهران رد شد چرا که به گفته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، انجام چنین دیداری غیرضروری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13696

به "اتحادیه اروپا: تماس ها با طرفین برجام و آمریکا افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: تماس ها با طرفین برجام و آمریکا افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید