دیپلمات روس: اروپا تعهدات برجامی خود را با فشار آمریکا کاهش داد

به گزارش طفره، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی با انتقاد از بهانه سه کشور اروپایی برای شروع مکانیسم حل اختلاف، گفت این اروپا بود که ابتدا تعهدات مالی ذیل برجام را با فشار آمریکا کاهش داد.

دیپلمات روس: اروپا تعهدات برجامی خود را با فشار آمریکا کاهش داد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا نوروز 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، امروز (دوشنبه) بهانه تروئیکای اروپایی برای فعال سازی مکانیسم حل اختلاف در توافق هسته ای ایران را زیر سوال برد.

اولیانوف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: تروئیکای اروپایی مکانیسم حل اختلاف را به دلیل کاهش تعهدات برجامی ایران کلید زدند. آنها فراموش کردند که این تروئیکای اروپایی بود که ابتدا تعهدات مالی اش را زیر فشار آمریکا کاهش داد.

وی با درخواست از طرف های مختلف جهت کاهش تنش ها اضافه نمود: اکنون زمان مناسبی برای دو طرف است که درباره گام های متقابل جهت کاهش نگرانی ها فکر نمایند.

کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هفته قبل در اقدامی که آن را کوشش برای حفظ برجام خواندند، با انتشار بیانیه ای، ساز و کار حل اختلاف در چارچوب برجام را فعال کردند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما مدعی است: هدف مکانیسم حل اختلاف، یافتن راهکارها و بازگشت به پایبندی کام در چارچوب برجام است. مسئله، اعمال تحریم نیست. (جزئیات بیشتر)

این مکانیسم روندی است که در صورت طی کردن کامل مراحل، به بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل علیه ایران منتهی خواهد شد.

با این حال دیپلماتهای اروپایی مدعی هستند که هدف این تصمیم حفظ توافق هسته ای به وسیله بحث و رایزنی با ایران برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام است، نه بازاعمال تحریمهای سازمان ملل.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 6831

به "دیپلمات روس: اروپا تعهدات برجامی خود را با فشار آمریکا کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: اروپا تعهدات برجامی خود را با فشار آمریکا کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید