خروج برنامه ریزی نشده یونان از منطقه یورو ممکن است

به گزارش طفره، خبرنگاران: وزیر دارایی آلمان با اشاره به اینکه یونان خود درباره آینده تصمیم می گیرد خروج برنامه ریزی نشده و اتفاقی این کشور از منطقه یورو را ممکن دانست.

خروج برنامه ریزی نشده یونان از منطقه یورو ممکن است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هامبورگر ابند بلات، وولفگانگ شایبله وزیر دارایی آلمان یک خروج اتفاقی و برنامه ریزی نشده یونان از منطقه یورو را ممکن ارزیابی کرد.

وی در این باره با همتای اتریشی خود هم عقیده بود.

وولفگانگ شایبله که شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با ORF و در حاشیه سفری به وین سخن می گفت همچنین تاکید نمود: از آنجایی که مسئولیت و امکان هر گونه تصمیم گیری تنها به دست یونان است و ما دقیقا نمی دانیم مسئولین در یونان چه می خواهند انجام دهند، نمی توانیم چنین چیزی (خروج یونان از منطقه یورو) را رد کنیم.

شایبله همچنین تاکید نمود که یونان تنها در صورتی می تواند پول های یاریی بیشتری دریافت کند که بر توافقات خود با وام دهندگان بین المللی پایبند بماند.

وی اضافه کرد: اروپا همچنان آماده است تا به یونان یاری کند اما یونان باید خودش اجازه بدهد تا این یاری انجام گردد. مسئله این گونه حل نمی گردد که ما دیگران را سپر بلا کنیم.

با روی کار آمدن دولت جدید چپ گرای یونان که مخالف پیشبرد سیاست های ریاضتی است مناقشات بر سر بدهی های این کشور با اتحادیه اروپا و بخصوص آلمان بالا گرفته است.

نخست وزیر یونان اخیرا مسئله مطالبات یونان از آلمان بابت غرامت های جنگ جهانی دوم را مطرح نموده و از برلین خواسته است که به این مسئله رسیدگی کند.

آتن همچنین تهدید نموده است که اگر مذاکرات دولت یونان با آلمان در این باره به نتیجه و توافق نرسد دارایی های آلمان را بلوکه می نماید.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4081

به "خروج برنامه ریزی نشده یونان از منطقه یورو ممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج برنامه ریزی نشده یونان از منطقه یورو ممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید