خداحافظی نواک از وزارت انرژی روسیه

به گزارش طفره، اقتصادنیوز : الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه قرار است در راستای تغییرات و تحول هیات دولت، به مقام معاون نخست وزیر ارتقا پیدا کند.

خداحافظی نواک از وزارت انرژی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، رسانه های روسی کومرسانت و آر بی سی گزارش کردند این تغییر و تحول که قرار است اواخر دوشنبه اعلام گردد، شامل برکناری یوگنی دیتریش، وزیر حمل و نقل، ولادیمیر یاکوشف، وزیر ساخت و ساز و دیمیتری کوبیل کین، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست است.

نواک 49 ساله از سال 2012 به عنوان وزیر انرژی روسیه فعالیت نموده و راهنمایی مذاکرات این کشور با اوپک را برعهده داشته و نقش مهمی در رسیدن به توافق جهانی کاهش فراوری نفت در سال 2016 ایفا کرد. وی همچنین بر اصلاحات مالیات صنعت نفت روسیه که برای پایداری فراوری نفت در این کشور ضروری شمرده شده، نظارت داشته است. نواک پیش از حضور در وزارت انرژی، به مدت چهار سال به عنوان معاون وزیر دارایی خدمت نموده بود.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت انرژی روسیه درباره این اخبار اظهارنظر نکرد و در صورت تغییرات، هنوز معلوم نیست چه کسی جانشین نواک خواهد شد.

بنا بر گزارش ایسنا، الکساندر نواک در تغییر و تحولات که هیات دولت روسیه در بهمن سال گذشته داشت، سمت خود به عنوان وزیر انرژی روسیه را حفظ نموده بود. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مدت ها از توافق کاهش فراوری اوپک و ادامه همکاری با این گروه حمایت نموده است. از آنجا که پوتین تصمیم گیرنده نهایی در مسکو است و موضع وی در این خصوص تغییر ننموده است، بنابراین هر کسی که به عنوان وزیر انرژی منصوب گردد، تاثیری در تصمیمات انرژی روسیه نخواهد داشت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11462

به "خداحافظی نواک از وزارت انرژی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی نواک از وزارت انرژی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید