خبرنگاران نماینده مجلس آمریکا:دولت ترامپ، آمریکا را در صحنه جهانی شرمنده کرد

به گزارش طفره، نیویورک- خبرنگاران- نایب رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با رد ادعای دولت ترامپ برای داشتن حق استفاده از مکانیسم ماشه، گفت: دولت ترامپ ایالات متحده را در صحنه جهانی شرمنده کرد.

خبرنگاران نماینده مجلس آمریکا:دولت ترامپ، آمریکا را در صحنه جهانی شرمنده کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

خواکین کاسترو عصر پنج شنبه پس از آنکه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به سازمان ملل متحد آمد و درخواست خود را برای فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران ارائه داد، این بیانیه را منتشر کرد.

وی اضافه نمود: هفته گذشته ، دولت ترامپ هنگامی که نتوانست متحدان و دشمنان ما را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران متقاعد کند، ایالات متحده را در صحنه جهانی شرمنده کرد.

رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: اکنون پمپئو وزیر خارجه سعی دارد با استناد به مکانیسم ماشه، وانمود کند دولت هرگز توافق هسته ای ایران را ترک ننموده است، ابزاری اساسی که فقط برای طرف های توافق در دسترس است.

کاسترو اضافه نمود: رئیس جمهوری ترامپ و وزیر خارجه پمپئو با خروج از برجام، محدودیت های موجود در خصوص توانایی های هسته ای ایران را که توسط دولت اوباما و بایدن مذاکره شده بود، متوقف کردند و به رقابت تسلیحاتی و بی ثباتی منطقه سرعت بخشیدند.

وی تاکید نمود: در درازمدت ، کوشش یکجانبه برای بازگرداندن فوری تحریم ها، نه تنها ایمان متحدان به رهبری آمریکا، بلکه مشروعیت شورای امنیت سازمان ملل را نیز تضعیف می نماید.

معاون کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا توضیح داد: کنگره ایالات متحده و کسانی که به دیپلماسی متعهد شده اند، راه سختی را برای بازسازی این اعتماد، پیش رو خواهند داشت، اما ما باید این کار را انجام دهیم.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا عصر پنج شنبه به مقر نیویورک سازمان ملل متحد رفت تا در ملاقات با دیان دیجانی سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره ای این شورا را هم برعهده دارد، درخواست دولت ترامپ را برای بازگرداندن تحریم های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.

در این ملاقات که برایان هوک نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران وزیر خارجه ترامپ را همراهی کردند، پمپئو نامه ای را با امضای کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که طی آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل ننموده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض نموده است.

سه کشور اروپایی عضو برجام بلافاصله پس از اقدام پمپئو با صدور بیانیه ای گفتند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی نمایند. جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه به صراحت گفت که واشنگتن حق استفاده از قطعنامه 2231 را ندارد.

پیش از این، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نامه ای به رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام غیرقانونی ایالات متحده آمریکا برای سوء استفاده از ساز و کارهای مندرج در توافق هسته ای برای احیای تحریم های ایران را مردود دانسته و تاکید نمود که آمریکا هیچ حقی برای کوشش در جهت احیای تحریم ها ندارد و از همین رو این اقدام آمریکا باید از سوی شورا و جامعه بین المللی رد گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10279

به "خبرنگاران نماینده مجلس آمریکا:دولت ترامپ، آمریکا را در صحنه جهانی شرمنده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس آمریکا:دولت ترامپ، آمریکا را در صحنه جهانی شرمنده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید