ماکرون: آمریکا کاری نکند ایران از برجام خارج گردد

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران ، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنج شنبه بار دیگر بر لزوم حفظ توافق هسته ای با ایران تأکید کرد و گفت آمریکا نباید کاری کند که ایران مجبور به خروج از توافق هسته ای گردد.

ماکرون: آمریکا کاری نکند ایران از برجام خارج گردد

ماکرون که برای شرکت در نشست سران گروه 7 به اتاوا سفر نموده، در نشست خبری مشترک با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، گفت آمریکا نباید با اعمال فشار ایران را وادار کند که از توافق هسته ای خارج گردد.

ماکرون در پاسخ به سوالی درباره روابطش با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روابط میان پاریس و واشنگتن را محبت آمیز خواند و گفت: من همچنان کوشش می کنم تا رئیس جمهور ترامپ را در مسئله تغییرات جوی، در مسئله ایران و در موضوع تجارت متقاعد کنم، اما من رئیس جمهور ترامپ نیستم. بنابراین نمی توانم به جای او تصمیم بگیرم. نباید به خاطر تصمیمات یک رئیس جمهور دیگر، از من انتقاد کرد... من هرآنچه توانسته ام انجام داده ام و هر امکاناتی که در اختیار داشته ایم، به کار گرفته ایم.

او با بیان اینکه ایالات متحده متحد تاریخی اروپاست و اروپا به این کشور احتیاج دارد، گفت در مسئله تعرفه واردات فلزات و مسئله هسته ای، باید برای متقاعد کردن آمریکا کوشش کرد.

ماکرون تأکید کرد که باید در عین همکاری با آمریکا، به تصمیمات یکجانبه و غیرقانونی این کشور در چارچوب قوانین بین المللی، پاسخ داد.

رئیس جمهور فرانسه گفت توافق بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کره شمالی چه اعتباری دارد در حالی که ما همزمان در حال از هم گسستن توافقنامه هسته ای ایران هستیم.

در بخش دیگری از این نشست، ترودو با بیان اینکه نگرانی هایش درباره مسئله تجارت و همچنین خروج از توافق هسته ای را به صراحت اما مودبانه به ترامپ اعلام می نماید، گفت: جاه طلبی های هسته ای ایران، نه فقط برای آن منطقه، بلکه برای امنیت کل دنیا یک تهدید است. بسیار خرسندیم که در کنار فرانسه و دیگر متحدانمان امیدواریم که در مسیری پیش برویم که شتاب و نتایج برجام را حفظ کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5242

به "ماکرون: آمریکا کاری نکند ایران از برجام خارج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: آمریکا کاری نکند ایران از برجام خارج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید