تأثیرات منفی کرونا بر اقتصاد پاکستان و کشورهای جنوب آسیا

به گزارش طفره، بانک جهانی ضمن انتشار گزارشی شیوع بیماری کرونا را برای اقتصاد پاکستان و دیگر کشورهای جنوب آسیا بسیار خطرناک توصیف کرد.

تأثیرات منفی کرونا بر اقتصاد پاکستان و کشورهای جنوب آسیا

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، بانک جهانی اعلام نمود: شیوع کرونا تأثیرات منفی زیادی بر اقتصاد پاکستان و دیگر کشورهای جنوب آسیا خواهد گذاشت.

طبق این گزارش پیش بینی می گردد مجموع تولیدات و صادرات پاکستان در امسال نسبت به سال گذشته کمتر گردد ولی این میزان در سال 2021 افزایش خواهد یافت.

بانک جهانی میزان کاهش صادرات را 3، 1 درصد اعلام نموده است که طی ماه های آینده و پس از کنترل نسبی بر کرونا خود را نشان خواهد داد.

همچنین میزان رشد مالی در سال 2021 از سوی این بانک 9 درصد پیش بینی شده است ولی این میزان در سال 2022 به 2، 3 درصد خواهد رسید.

در این گزارش تأکید شده است بر اثر ویروس کرونا اقتصاد کشورهای جنوب آسیا تأثیرات منفی بسیاری به خود خواهد دید و این کشورها خود را باید برای روبرو به این مسائل آماده نمایند.

افزایش شمار بیکاران و کاهش درآمد مردم به دلیل تعطیلی حاصل از قرنطینه عمومی از جمله مسائلی است که همینک گریبان پاکستان، هند و... را گرفته است.

بسیاری از کارمندان روزمزد که از زمان آغاز کرونا درآمد خاصی نداشته اند برای تأمین مایحتاج روزانه خانواده خود به مشکل برخورده اند.

دولت هند پیش از این پیش بینی نموده بود طی مدت شیوع کرونا حداقل 100 میلیارد دلار خسارت مالی به این کشور وارد گردد.

در حال حاضر قوانین مربوط به قرنطینه عمومی و تعطیلی کسب و کارها در پاکستان و هند اجرایی شده است تا شیوع کرونا مهار گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8591

به "تأثیرات منفی کرونا بر اقتصاد پاکستان و کشورهای جنوب آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیرات منفی کرونا بر اقتصاد پاکستان و کشورهای جنوب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید