برخی ها موقع استرس شکلات می خورند!

به گزارش طفره، افراد در مواجهه با حالت های عصبی و اضطرابی واکنش های متفاوتی از خود بروز می دهند. برخی از افراد به خواب فرو می فرایند و برخی دیگر به بی خوابی مبتلا می شوند. برخی دچار کم اشتهایی می شوند و برخی دیگر به خوردن بیش از حد روی می آورند.

برخی ها موقع استرس شکلات می خورند!

بعضی ها موقع استرس شکلات می خورند!

افراد در مواجهه با حالت های عصبی و اضطرابی واکنش های متفاوتی از خود بروز می دهند. بعضی از افراد به خواب فرو می فرایند و بعضی دیگر به بی خوابی مبتلا می شوند. بعضی دچار کم اشتهایی می شوند و بعضی دیگر به خوردن بیش از حد روی می آورند.

تمام این حالات در واقع عکس العمل هایی است که بدن جهت رسیدن به آرامش از خود بروز می دهد. در این بین کسانی هستند که در زمان درگیری های عصبی به خوردن مواد شیرین مثل شکلات و شیرینی و یا غذاهای چرب مثل چیپس و یا یک ساندویچ روی می آورند. این افراد مدعی هستند که خوردن به آنها آرامش می دهد. این آرامش، در حقیقت یک آرامش کاذب است و این افراد پس از پشت سر گذاشتن آن بحران اضطرابی، جدا از اینکه از نظر جسمانی با بدخوری و یا پرخوری باعث ایجاد عوارض نامطلوبی مثل چاقی برای خودشان می شوند؛ از نظر روانی هم از این کار خود رنج می برند که چرا نمی توانند خودشان را کنترل نمایند تا آن بحران عصبی را بدون روی آوردن به خوردن بدون کنترل، پشت سر بگذارند. در ادامه این ناراحتی، افسردگی و عدم تایید فرد از طریق خودش نمایان می گردد و این یک سیکل معیوب ایجاد می نماید که دوباره فرد را به ورطه حالات عصبی و اضطرابی می اندازد.

راهکاری که برای این گونه بیماران ارایه می گردد در اشخاص مختلف و متناسب با شرایط و شخصیت افراد فرق دارد. این افراد می توانند از یک سری رفتارهای جایگزین بهره بگیرند و برحسب علایق و شرایط شان به پیاده روی، ورزش کردن، مطالعه کردن و یا صحبت کردن با یک دوست مورد اعتماد و مطرح کردن مشکل خود با آن دوست روی بیاورند تا از طریق این فعالیت های جسمی و یا فکری از شدت استرس خود بکاهند و این حالات اضطرابی را از خودشان دور نمایند. شاید این توصیه یعنی جایگزینی یک روش صحیح به جای مصرف شکلات (که در بعضی خانم ها بسیار شایع است) در مواقع عصبی شدن بتواند به واسطه کاهش اضافه وزن موجبات بهبود شرایط روحی و جسمی را هم فراهم کند.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 15990

به "برخی ها موقع استرس شکلات می خورند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخی ها موقع استرس شکلات می خورند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید