بانک ها و دستگاه های اجرایی در جذب تسهیلات کرونایی عقب هستند

به گزارش طفره، خبرنگاران/قزوین جانشین ستاد کرونا در استان قزوین بیان کرد: آنالیز ها و ارزیابی ها نشان از فرایند کُند ثبت نام، آنالیز و رسیدگی کارشناسی دستگاه های اجرایی و فرایند پرداخت تسهیلات کرونایی توسط بانک ها دارد.

بانک ها و دستگاه های اجرایی در جذب تسهیلات کرونایی عقب هستند

منوچهر حبیبی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور جبران خسارت کسب وکار در بخش های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و حمل ونقل، ستاد ملی کرونا، تسهیلات ویژه ای را به همین منظور اختصاص داده و آن ها ابلاغ نموده است.

وی ادامه داد: سهم تسهیلات کرونایی، اختصاص یافته به استان معادل 731 میلیارد تومان است؛ واحدها و کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا، می بایست حداکثر تا خاتمه تیر ماه در سامانه ای که به همین منظور در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اختصاص یافته ثبت نام نمایند.

حبیبی عنوان نمود: دستگاه های اجرایی متولی ذی ربط و مرتبط به ویژه سازمان صمت، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک ها، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری ها، راهداری و حمل ونقل جاده ای و ورزش و جوانان، باید به جهت محدودیت زمانی با سرعت، مواد درخواستی و ثبت نام نماینده در سامانه را آنالیز نموده و در صورت تائید در سامانه ثبت نام و تائید نهایی نمایند.

وی توضیح داد: بانک ها باید حداکثر تا خاتمه مرداد نسبت پرداخت تسهیلات اقدام نمایند؛ آنالیز ها و ارزیابی ها نشان از فرایند کُند ثبت نام، آنالیز و رسیدگی کارشناسی دستگاه های اجرایی و فرایند پرداخت توسط بانک ها دارد.

جانشین ستاد کرونا استان قزوین اظهار داشت: ضرورت دارد که دستگاه های اجرایی و بانک ها با سرعت عمل بیشتری واردشده و فرایند جذب اعتبارات و تسهیلات را شتاب دهند. این تسهیلات با نرخ سود 12 درصد بوده و مدت زمان بازپرداخت آن ها 2 ساله است.

رانندگان تاکسی، تسهیلات 6 میلیون تومانی دریافت می نمایند

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به منظور جبران بخشی از خسارت وارده به درآمد رانندگان تاکسی، مقررشده که به رانندگان تاکسی مبلغ 6 میلیون تومان تسهیلات پرداخت گردد.

حبیبی با اعلام اینکه این تسهیلات با نرخ 12 درصد و 2 ساله است، اظهار داشت: فعالیت رانندگان تاکسی به ویژه در اسفند، فروردین و اردیبهشت با محدودیت هایی روبه رو شد و از طرفی خود رانندگان تاکسی به جهت رعایت مسائل بهداشتی و همکاری با مردم ، به جای چهار مسافر، سه مسافر را جابه جا می نمایند که قطعاً در میزان درآمد آن ها تأثیر منفی دارد.

وی بیان نمود: شبکه حمل ونقل عمومی، در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شیوع کرونا، فرایند را به شدت افزایش خواهد نمود.

جانشین ستاد کرونا استان قزوین یادآور شد: در ستاد کرونای استان، مقرر شد سازمان تاکسیرانی با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با فوریت و حداکثر یک هفته لیست رانندگان تاکسی را وارد سامانه نمایند تا بتوانند از تسهیلات ذکرشده استفاده نمایند البته گفتنی است که بگوییم تعداد 560 راننده خانم سرویس مدارس، مشمول این مصوبه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9985

به "بانک ها و دستگاه های اجرایی در جذب تسهیلات کرونایی عقب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها و دستگاه های اجرایی در جذب تسهیلات کرونایی عقب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید