اعزام نخستین گروه راهنمایان گردشگری به اکسپو 2020 دبی

به گزارش طفره، با اعلام معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نخستین گروه راهنمایان گردشگری به اکسپو 2020 دبی اعزام شدند.

اعزام نخستین گروه راهنمایان گردشگری به اکسپو 2020 دبی

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار متنی در صفحه اینستاگدام خود، از اعزام نخستین گروه راهنمایان گردشگری به اکسپو 2020 دبی برای حضور در پاویون ایران و اجرای هدفمند بازدید از غرفه و معرفی جاذبه های گردشگری کشور اطلاع داد. وی در این رابطه عنوان نمود:

با توجه به اینکه اولین بخش غرفه کشورمان (در اکسپوی 2020 دبی) به صنعت گردشگری اختصاص یافته است، نخستین گروه از راهنمایان گردشگری مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی را به اکسپو اعزام کردیم تا ضمن معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری کشور، راهنمایی و راهنمایی بازدیدکنندگان در طول مدت 6 ماه برگزاری این نمایشگاه در سطح شایسته ای انجام گردد.

شالبافیان با اشاره به سفر خود به دبی در روزهای ابتدایی فعالیت نمایشگاه اکسپو، نحوه بازدید از غرفه ها و حضور در آن ها را یکی از موارد قابل توجه در این رویداد بین المللی دانست و توصیف کرد:

چند نفر در ورودی غرفه مورد نظر حضور می یافتند و با توضیحات و راهنمایی راهنمایان آموزش دیده و تخصصی به بخش های مختلف غرفه موردنظر راهنمایی می شدند. تصمیم گرفتم این روش بازدید هدفمند را در پاویون جمهوری اسلامی ایران اجرا کنم.

به همین دلیل آرش نورآقایی، یکی از راهنمایان گردشگری کشور، حضور راهنمایان حرفه ای و مطلع در غرفه کشورها را یکی از ضرورت های شرکت در نمایشگاه هایی با ابعاد دنیای مانند اکسپو دانست و در این مرحله، از اعزام دو هفته ای سه نفر از راهنمایان گردشگری از استان های خوزستان، یزد و اصفهان اطلاع داد که به دو زبان عربی و انگلیسی مسلط هستند . وی با اشاره به زمان حدود چهار ماه و 10 روز به جای مانده به خاتمه اکسپو 2020 دبی، گفت:

در این طرح که به همت معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی اجرا می گردد، گروه های راهنمایان گردشگری در تیم های مجزا (خانم و آقا) برای دوره های 12 تا 15 روزه و حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران با هدف معرفی غرفه، جاذبه ها و ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری ایران به اکسپو اعزام می شوند.

شایان ذکر است که اکسپو 2020 دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده، از 9 مهر 1400 با حضور 198 کشور دنیا شروع به کار نموده است. این نمایشگاه که به علت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با تاخیر برگزار شده است، با موضوعاتی چون اقتصاد، تجارت، صنعت و گردشگری تا 11 فروردین 1401 ادامه خواهد یافت.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 20142

به "اعزام نخستین گروه راهنمایان گردشگری به اکسپو 2020 دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام نخستین گروه راهنمایان گردشگری به اکسپو 2020 دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید