بازگشت لایحه اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند میدان مرکزی تره بار

به گزارش طفره، لایحه اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند میدان مرکزی میوه و تره بار بنابر پیشنهادی با 6 امضا به دو کمیسیون مرتبط بازگشت.

بازگشت لایحه اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند میدان مرکزی تره بار

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در جریان دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه الحاق تبصره 8 بند ب مصوبه اصلاحیه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند که یک فوریت لایحه فوق در فروردین ماه سال جاری به تصویب رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه میدان مرکزی میوه و تره بار در محدوده شهرداری منطقه 19 قرار گرفته است و کلیه پسماند های غرفه ها و واحد های مستقر که 275 هکتار وسعت دارد بزرگترین پایانه عرضه محصولات کشاورزی میوه و تره بار است با این حجم فعالیت پسماند قابل توجهی تولید می شود و توسط پیمانکار سازمان میوه و تره بار صورت می گیرد و در ایستگاه میانی تخلیه می شود، گفت: شهرداری پیشنهاد داد در بودجه های سالانه هزینه های آن به عنوان درآمد سازمان میادین لحاظ شود نه درآمد های منطقه 19.

وی در ادامه گفت: این لایحه با یک ماده واحده در همین خصوص تامین شده که شهرداری را مکلف کرده که به منظور جبران بخشی از هزینه های نگه داشت 100 درصد بهای خدمات مدیریت پسماند را تخصیص یافته تلقی و به حساب میادین میوه و تره بار لحاظ کند.

اما محمد سالاری دیگر عضو شورای شهر در مخالفت با این لایحه با اشاره به اینکه این سازمان با این حجم عرصه امروز باید یکی از سازمان هایی باشد که بخش قابل توجهی از درآمد های شهرداری تامین شود. ابراز داشت: این درآمد ها چطور واریز می شود؟ آیا درآمد ها به حساب خزانه واریز می شود؟

وی ادامه داد: این سازمان باید به بقیه بخش ها کمک کند.

حسن رسولی این پیشنهاد را خلاف برنامه سوم توسعه شهرداری دانست.

خداکرمی گفت: تمام حساب های شهرداری متمرکز است، اما این طرح می خواهد کل درآمد به میادین بازشود که صرف توسعه میادین شود. در این شرایط اقتصادی توسعه این بازار ها حیاتی است.

محمد حق شناس ابراز داشت: این مساله با قواعد بودجه ریزی مخالف است و این طرح نوعی رانت دادن است.

صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه این موضوع یک لایحه است نه طرح یعنی شهرداری درخواست کرده است، ابراز داشت: سازمان میادین میوه و تره بار از پیروز ترین سازمان های خدماتی شهرداری است. این سازمان یکی از کارهایش توسعه خدمات است و بر اساس نیاز محله و منطقه به ساخت بازار و میدان مبادرت می کند.

وی اضافه نمود: این سازمان نیاز به توسعه دارد و 200 تا 300 واحد در حوزه مورد نظرش ساخته است؛ و بابت توسعه شهرداری یک ریال به این سازمان پرداخت نمی کند.

نوری اضافه نمود: این سازمان می گوید شهرداری منطقه در این حوزه کاری انجام نمی دهد.

محسن هاشمی در واکنش به سخنان صدراعظم نوری گفت: همه اعضا می گویند همه ارگان های شهرداری بر اساس بودجه از خزانه پول می گیرند و این سازمان که درآمدزاست پس این پول اضافه را برای چه می خواهد؟

درنهایت این طرح که به نظر می رسید رای نمی آورد با پیشنهادی با 6 امضا برای بازگشت به دو کمیسیون مشترک به رای گذاشته شد و با 15 موافق به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 12203

به "بازگشت لایحه اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند میدان مرکزی تره بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت لایحه اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند میدان مرکزی تره بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید