املاک 5 میلیارد پوندی شیخ خلیفه در لندن

به گزارش طفره، اسناد فاش می نماید که شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی املاک چند میلیارد پوندی در یکی از گران ترین محله های لندن در اختیار دارد.

املاک 5 میلیارد پوندی شیخ خلیفه در لندن

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به نوشته روزنامه گاردین، ردیفی از خانه های ساخت دهه 60 میلادی با باغچه های نامرتب در کوچه بن بست و آرام در نزدیکی منطقه ریچموند آپون تیمز لندن حتی با محلی که ملکه در مرکز لندن در آن متولد شده هم تناسب چندانی ندارد.

اما این املاک بخشی از امپراتوری مخفی 5.5 میلیارد پوندی به شمار می فرایند که متعلق به یکی از ثروتمندترین سران دنیا، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی و امیر ابوظبی است.

مالکیت آن برای چندین دهه در خفا بوده است. یک منبع مطلع از معاملات تجاری شیخ خلیفه گفت: این کار به روش زیرزمینی به وسیله معاملات مخفی شده ایجاد شده است و در خفا و بی سر و صدا طی چندین سال در کنار هم جمع شده اند.

اکنون اسناد افشا شده، پفراینده های دادگاه و تجزیه و تحلیل سوابق عمومی به روزنامه گاردین اجازه داده تا نقشه ای از املاک و دارایی های شیخ خلیفه در انگلیس رسم کند و این نشان می دهد که رئیس یک کشور نفت خیز تا چه حد به مالک بزرگی در لندن تبدیل شده است.

امپراتوری املاک شیخ خلیفه در لندن، حتی از دوک وست مینستر، اشراف زاده و میلیاردر 29 ساله که اراضی بسیاری را در این شهر تحت تملک دارد، بیشتر است.

نمونه های از املاک شخصی شیخ خلیفه که در گران ترین محله های لندن است، عمدتا از املاک تجاری و مسکونی فوق العاده عالی تشکیل شده اند. آپارتمان های موجود در یکی از بلوک های لوکس، هر کدام حدود 20 میلیون پوند در بازار قیمت دارد.

این اسناد نشان می دهند که چطور ممکن است در انگلیس یک سرمایه گذار با جیبی پر پول مانند شیخ خلیفه یک رده املاک گسترده با حدود 1000 مستاجر ایجاد کند که به طور عمده قابل شناسایی نیست؛ آن هم به لطف ساختار پیچیده شرکت های پوسته در پناهگاه های فراسرزمینی که توسط بعضی از برترین موسسات حقوقی لندن اداره می شوند.

منافع ملکی شیخ خلیفه در انگلیس برای اولین بار در سال 2016 آشکار شد، زمانی که گزارش گاردین در خصوص اسناد پاناما به چگونگی دستیابی مخفیانه رئیس امارات به ده ها ملک در مرکز لندن با ارزش بیش از 1.2 میلیارد پوند نگاهی اجمالی داشت.

با این حال، اسنادی که به دست روزنامه گاردین رسیده است، ارزش دارایی های شیخ خلیفه را تقریباً پنج برابر این نشان می دهد. طبق پفراینده های دادگاه، تنها در سال 2005 شیخ خلیفه یک میلیارد پوند برای پنج ملک هزینه کرد. تا سال 2015، ارزش املاک به 5.5 میلیارد پوند افزایش یافته و درآمد اجاره سالانه آن 160 میلیون پوند بود.

تجزیه و تحلیل داده های ثبت زمین نشان می دهد که دارایی های تجاری و خصوصی رئیس امارات شامل 170 ملک است. هیچ سندی دال بر اقدام اشتباه دیده نمی گردد. شیخ خلیفه به درخواست های مکرر گاردین پاسخی نداده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11005

به "املاک 5 میلیارد پوندی شیخ خلیفه در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "املاک 5 میلیارد پوندی شیخ خلیفه در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید