افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد با حضور روحانی، تکمیل محور غربی کریدور شمال - جنوب

به گزارش طفره، وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه آهن میانه به بستان آباد در روز های آینده با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: این خط ریلی راستا را تا تبریز 4 ساعت کوتاه تر می کند.

افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد با حضور روحانی، تکمیل محور غربی کریدور شمال - جنوب

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد اسلامی خاطرنشان کرد: ایران در چهارراه جهان واقع شده و به همین دلیل کشورمان همواره مورد طمع استکبار بوده است.

وی گفت: به دلیل فشار های سیاسی و عدم تکمیل زیر ساخت ها، نتوانسته ایم آن گونه که بایسته است از ظرفیت موجود استفاده کنیم.

اسلامی عضویت ایران در راه آهن کشور های مشترک المنافع، توسعه تعاملات با ترکیه و افتتاح ترمینال آستارا-آستارا و حرکت بار ریلی به سمت شمال روسیه را از دستاورد های جمهوری اسلامی در حوزه راه برشمرد و اضافه کرد: محور غربی کریدور شمال-جنوب به موازات محور شرقی در حال تکمیل است و مورد استفاده قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، اجلاس پنج جانبه در آنکارا با حضور مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نکات مثبت توسعه خطوط راه در کشور دانست و اضافه کرد: محموله غلات هدف این نشست بود و قرار است علاوه بر این، کانتینر های چینی جهت دسترسی به آنکارا از این جهت تردد کنند.

اسلامی خاطرنشان کرد: هم اینک چین برای ترانزیت کالا از این ظرفیت استفاده می کند و به تازگی کشور های دیگری مشتاق به استفاده از این ترانزیت ریلی شده اند.

وی اضافه کرد: وقتی سیستم حمل و نقل و ترانزیت تسهیل و برای بازرگانان مزیت ایجاد می کند، به همان میزان برای تجار فرصتی به دست می آید تا از کسب و کار های پیرامونی ترانزیت بهره مند شده و نقش بیشتری در صادرات غیرنفتی ایفا کنند.

اسلامی گفت: هرچه فروش نفت خام کاهش یابد و صادرات غیر نفتی اضافه کرده شود، کمکی به شکوفایی اقتصاد مولد است و از این رو ترانزیت برای کالا ها و خدمات پیرامونی کمک کننده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با کریدور جدید سالی 3 الی 4 میلیون تن بار جابه جا می شود و 40 درصد در پایه اولیه حمل و نقل بار ترانزیتی ایران را گسترش می دهد.

اسلامی اضافه کرد: هم اینک حلقه های مفقوده موجب زنجیره ای ناقص شده است؛ برخی جهت ها نیازمند خط دوم هستند و جهت بافق به تربت حیدریه نیازمند این خط دوم ریلی است.

وزیر راه اضافه کرد: در روز های آینده محور میانه به بستان آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود که جهت را تا تبریز 4 ساعت کوتاه تر می کند، امیدواریم با تامین منابع، این خط به جلفا متصل و به مرز ترکیه نزدیک تر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5300

به "افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد با حضور روحانی، تکمیل محور غربی کریدور شمال - جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد با حضور روحانی، تکمیل محور غربی کریدور شمال - جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید