ارزش پوند بریتانیا به پایین ترین سطح در 3 سال گذشته رسید

به گزارش طفره، نرخ برابری پوند در برابر دلار آمریکا در آستانه اعلام جزئیات نرخ تورم ماه ژوئیه همچنان در پایین ترین سطح در سه سال گذشته قرار گرفته است.

ارزش پوند بریتانیا به پایین ترین سطح در 3 سال گذشته رسید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

نرخ برابری پوند در برابر دلار آمریکا پس از آن که روز دوشنبه تا سطح 1.2015 پایین آمد از روز سه شنبه بار دیگر در حال تقویت است. به طوری که این نرخ در جریان معاملات روز چهارشنبه بازارهای مالی دنیا به 1.2079 افزایش یافت.

نگرانی ها نسبت به تبعات خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب شد تا ارزش برابری پوند همچنان پایین ترین سطح در 3 سال گذشته را تجربه کند. نرخ برابری پوند در مقابل دلار در روز برگزاری رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال 2016 میلادی 1.5 بود.

با افزایش احتمال بی ثباتی در اقتصاد بریتانیا طی ماه های آینده، بعضی سرمایه گذاران در حال فراهم کردن امکان معاملات با یورو و دلار به جای پوند هستند.

بر همین اساس، اکثر فعالان و تحلیلگران بازار پول بریتانیا معتقدند که بانک مرکزی این کشور تا خاتمه ماه دسامبر آینده و با هدف بازگرداندن رونق مالی ناگزیر از کاهش یک چهارم درصدی نرخ بهره خواهد شد.

با این وجود اعلام نرخ تورم ماه ژوئیه اقتصاد بریتانیا می تواند گویای شرایط واقعی اقتصاد بریتانیا باشد. برآوردهای اولیه کارشناسان حاکی از این است که سطح عمومی قیمت ها با وجود صعود 1.9 درصدی به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از آینده اقتصاد این کشور و تحت تاثیر کاهش رونق مالی با شتاب نزولی روبرو شده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا اعلام نموده که با یا بدون توافق در خاتمه مهلت مقرر یعنی 31 ماه اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. اتحادیه اروپا نیز در مقابل بر اجرای توافق پیشین این اتحادیه با ترزا می، نخست وزیر پیشین بریتانیا اصرار دارد.

آقای جانسون از مخالفان ایجاد پشتوانه مرزی ایرلند بر اساس توافقنامه برکسیت به شمار می رود و معتقد است که با وجود پشتوانه مرزی ایرلند، بریتانیا پس از برگزیت نیز نمی تواند سیاست تجاری مستقل خود را دنبال کند.

در چنین شرایطی بریتانیا در حال مذاکره با آمریکا برای عقد پیمان تجارت آزاد با این کشور است تا با استفاده از فرصت های موجود در اقتصاد ایالات متحده از تبعات رکود پس از برگزیت کاسته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3547

به "ارزش پوند بریتانیا به پایین ترین سطح در 3 سال گذشته رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش پوند بریتانیا به پایین ترین سطح در 3 سال گذشته رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید