اختصاص مشوق های لازم برای توسعه آبیاری نوین در سمنان

به گزارش طفره، قاسمی گفت: منابع اقتصادی برای اختصاص مشوق های لازم در اجرای این طرح از محل اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور پیش بینی شده است.

اختصاص مشوق های لازم برای توسعه آبیاری نوین در سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مجموع سطوح که در آن سیستم های نوین آبیاری از سال گذشته در حال انجام بوده یا به اتمام رسیده به 2 هزار و 339 هکتار رسید که بیشتر از تعهد جهاد کشاورزی است.

وی بر لزوم اتمام پروژه های در حال انجامی توسعه سیستم های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان تأکید کرد و اضافه نمود: باید از ابزار های تشویقی برای توسعه سامانه های نوین آبیاری در این استان استفاده گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم اولویت دهی تخصیص امکانات دولتی به بهره بردارانی که وزارت جهاد کشاورزی را در اجرای سیاست های مدنظر همراهی می نمایند، بیان نمود: باید ترتیبی اتخاذ گردد تا اولویت تزریق امتیازات و مشوق های دولتی برای بهره بردارانی باشد که با سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مانند توسعه سامانه های نوین آبیاری همراه هستند.

قاسمی با اشاره به لزوم تشویق بهره برداران بخش کشاورزی برای توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان سمنان اظهار داشت: افق و تعهد توسعه سامانه های نوین آبیاری در همه شهرستان های استان تعیین بوده و منابع اقتصادی برای اختصاص مشوق های لازم در اجرای این طرح نیز از محل اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحقیقاتی آبیاری زیرسطحی در بخشی از اراضی کشاورزی استان سمنان در زراعت یونجه، عنوان نمود: باید نتایج اجرای این طرح های تحقیقاتی و پایلوت به سرعت آنالیز و در صورت نتیجه بخش بودن این سیستم آبیاری نیز به عنوان یکی از اولویت های توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان سمنان مطرح و به کارگیری گردد.

خبرنگاران سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 22597

به "اختصاص مشوق های لازم برای توسعه آبیاری نوین در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص مشوق های لازم برای توسعه آبیاری نوین در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید