خبرنگاران سیمای عمومی شهرستان ری در دولت تدبیر و امید متحول شده است

به گزارش طفره، شهرری ـ خبرنگاران ـ فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: سیمای عمومی شهری و روستایی این شهرستان در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، صنعت، آب آشامیدنی و جاده های شهری و روستایی با تخصیص اعتبارات مختلف از جمله ارزش افزوده از سوی دولت تدبیر و امید متحول شده است.

خبرنگاران سیمای عمومی شهرستان ری در دولت تدبیر و امید متحول شده است

حسین توکلی کجانی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با بیان اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت شهروندان جنوب تهران طی چهار دهه گذشته بی نظیر است، اضافه نمود: هم اکنون عملیات عمرانی ساخت 695 تخت بیمارستانی در شهرستان ری اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: عملیات عمرانی ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با ظرفیت 320 تخت خواب و اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان پس از 12 سال به خاتمه رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه تجهیز ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با اعتبار 400 میلیارد تومان در حال خاتمه است، بیان کرد: این بیمارستان دارای 10 اتاق عمل به روز است که می تواند بخش عمده ای از احتیاج مردم جنوب تهران را تامین کند.

توکلی یادآور شد: ساختمان قدیمی بیمارستان فیروزآباد نیز پس از تکمیل ساختمان جدید به یک دانشکده داندانپزشکی مدرن در جنوب تهران تبدیل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث ساختمان جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر با ظرفیت 325 تخت در 9 طبقه که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان ری بود در حال انجام است، اضافه نمود: 2 کلینیک تخصصی برای بیمارستان های شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی نیز تعریف شده است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

توکلی با بیان اینکه شهرستان ری در راستا تردد 17 استان جنوبی کشور قرار گرفته است و همچنین دارای شهرک های و لکه های صنعتی متعددی است، بیان داشت: وجود بخش اورژانس مجهز و به روز یکی از احتیاجهای اصلی این شهرستان بود که در دولت تدبیر وامید 50 تخت اوژانس تخصصی در بیمارستان شهدای هفتم تیر تعریف شده و به زودی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه نمود: دولت تدبیر و امید طی از ابتدای روی کار آمدنش علاوه بر بخش درمان در مرکز شهرستان ری به روستاهای نیز توجه ویژه داشته به طوری که تمامی پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت نوسازی و یا کاملا بازسازی شده اند.

توکلی ادامه داد: اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در بخش زیرساخت های درمانی و بهداشتی موجب شد تا ایران اسلامی در مدیریت بیماری کرونا از بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا عملکرد بهتری داشته باشد.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به نگهداری تعداد زیادی سالمند در آسایشگاه خیریه کهریزک در دوران سخت شیوع کرونا، اضافه نمود: همکاری خوب مدیریت این آسایشگاه با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان ری باعث شد با وجود تعداد کثیر سالمند دارای بیماری زمینه ای کمترین تلفات در ببینیم.

19 میلیارد تومان برای انتقال آب آشامیدنی به بخش کهریزک جذب شد

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه به اقدامات موثر دولت دکتر روحانی در حوزه تامین آب آشامیدنی سالم و گوارا اشاره نمود و گفت: 19 میلیارد تومان اعتبار از محل پالایشگاه شهید تندگویان و آبفای استان تهران برای انتقال آب آشامیدنی به بخش کهریزک در امسال جذب شد.

توکلی اتصال آب آشامیدنی بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه به آب سدهای ماملو و کرج را حق مسلم مردم جنوب تهران بیان کرد و اضافه نمود: لوله های انتقال آب 200 اینچی به طول یکهزار و 800 متر و لوله های طرح غدیر به طول چهار هزار و 750 متر برای انتقال آب از خیابان شهید رجایی به بخش کهریزک خریداری شده تا در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: اقدام موثر دولت در ادغام شرکت آب و فاضلاب شهری با روستایی موجب شد طی امسال آب آشامیدنی 17 روستای شهرستان ری از محل سدهای تهران تامین گردد.

توکلی با بیان اینکه با اقدامات اجرا شده موضوع نیترات، کیفیت و کمیت آب آشامیدنی در جنوب تهران بهبود پیدا کند، بیان داشت: با اتصال آب شرب جنوب تهران به منابع آب های سطحی علاوه بر افزایش کیفیت آب زمینه تقویت سفره های زیرزمین نیز مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه سفره های زیرزمینی بخش کهریزک به واسطه استقرار شهرک انرژی (پالایشگاه تهران و سایر صنایع نفتی) و همچنین مرکز پردازش و دفن پشماند آراد کوه آلوده شده است، بیان داشت: پالایشگاه تهران بخاطر ایجاد آلودگی در منابع زیرزمین مکلف به حفر پنج چاه شده بود که با اجرای طرح انتقال آب از تهران به جنوب شهرستان ری جلوی برداشت از منابع زیرزمینی گرفته شد.

75 درصد آب آشامیدنی مرکز شهرستان ری از سدهای کرج و ماملو تامین می گردد

فرمانداری ویژه شهرستان ری ادامه داد: هم اکنون با اقدامات اجرا شده 75 درصد آب شرب مرکز این شهرستان از محل سدهای تهران تامین می گردد که همین امر موجب کاهش نیترات و افزایش کیفیت شده است.

توکلی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید 50 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات کلرزنی و تصفه آب روستایی شهرستان ری هزینه شده است، ابراز کرد: بخش عمده مسائل آب شرب روستاهای بخش مرکز، کهریزک، قلعه نو و خاوران در این دولت یازدهم و دوازدهم برطرف شده است.

وی خاطر نشان کرد: توافقات لازم در مورد انتقال آب سدهای ماملو و کرج به بخش حسن آباد فشافویه نیز اجرا شده است و به زودی کام مردم حسن آباد نیز به آب گوارا و با کیفیت شیرین خواهد شد.

توکلی با بیان اینکه بخش صنعت شهرستان ری به ویژه شهرک صنعتی شمس آباد احتیاج شدیدی به آب صنعتی دارد، اضافه نمود: طرح انتقال آب از کانال محمدیه با همکاری آستان و فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) و صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد در حال انجام است و به زودی در این زمینه نیز مسائل صنعتگران حل خواهد شد.

243 طرح عمرانی و صنعتی طی دهه فجر امسال در شهرستان ری به بهره برداری رسید

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه سال 99 را با وجود شیوع بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه دشمنان سال خوبی برای مردم جنوب تهران دانست و گفت: 243 طرح عمرانی، صنعتی، زیرساختی و شهری با اعتبار 2 هزار و 763 میلیارد تومان طی ایام الله دهه فجر در بخش های مختلف این شهرستان به بهره برداری رسید که این نشان از توجه ویژه دولت به این بخش دارد.

توکلی با اشاره به اینکه امسال 50 درصد اعتبارات طرح های بهره برداری شده دهه فجر از محل بخش خصوص تامین شد، بیان داشت: شهرستان ری به دلیل موقعیت جغرافیایی و خدمات مطلوبی که در آن به بخش صنعت داده می گردد اولین نقطه برای سرمایه گذارن و فراوری نمایندگان بخش خصوصی در استان تهران است.

وی سرمایه گذاری در بخش صنعت و فراوری را بهترین راهکار در کاهش آماری بیکاری دانست و بیان داشت: طبق آمار سامانه رصد اداره کار شهرستان ری طی امسال 126 درصد تحقق اشتغال در شهرستان ری اجرا شده است.

توکلی یادآور شد: بهره برداری از کارخانه فراوری ام دی اف در زمینی به مساحت پنج و نیم هکتار و کارخانه فراوری ایمپلنت دندان با سرمایه گذاری بسیار بالا در شهرک صنعتی شمس آباد از جمله طرح های صنعتی بود که توسط بخش خصوصی در شهرستان ری به بهره برداری رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین جلسات ستاد تسهیل استان تهران توسط فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شده است، اضافه نمود: فرمانداری ری با همکاری سایر دستگاه ها زمینه حضور مسئولان اول کشوری را برای شرکت در جلسات ستاد تسهیل این شهرستان ایجاد نموده است که این کار موجب کاهش چشمگیر مسائل فراوری نمایندگان شده است.

توکلی یادآور شد: خوشبختانه با حضور پرشور فراوری نمایندگان و مقامات اول کشور در جلسات ستاد تسهیل شهرستان ری 70 درصد مسائل بخش صنعت در این جلسات برطرف شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه طی دولت یازدهم و دوازدهم یک هزار و 700 میلیارد تومان از محل ارزش اضافه نموده به شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیار شهرستان ری توزیع شده است، اضافه نمود: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا و مسائل اقتصادی تحریم سه برابر سال های گذشته طرح زیرساختی و شهری در ری به بهره برداری رسید.

توکلی تاکید نمود: اقتصادیات ارزش اضافه نموده و عوارضی که مردم می دهند زیر نظر شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل هایی که نمایندگان مردم در مجلس شهری و روستایی براساس احتیاج منطقه اعلام نموده اند هزینه می گردد.

این مسئول با بیان اینکه 210 طرح زیرساخت شهری و روستایی طی دهه فجر در شهرستان ری به بهره برداری رسید، بیان داشت: شهرداری ها، دهیاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و سایر دستگاه های اقدامات خوبی در جهت کاهش مسائل زیرساختی مردم در حوزه های آب، برق، گاز، راه و سایر موارد داشته اند.

توسعه راه های شهری و روستایی جزو اولویت های اصلی دولت در شهرستان ری است

فرمانداری ویژه شهرستان ری در ادامه با اقدامات اجرا شده در حوزه جاده های شهرستان اشاره نمود و گفت: توسعه راه های شهری و روستایی جزو اولویت های اصلی دولت دکتر روحانی در شهرستان ری است.

وی با بیان اینکه 61 کیلومتر از 156 کیلومتر آزادراه غدیر(کمربندی آبیک به چرمشهر) از حوزه سرزمینی شهرستان ری می گذرد، ابراز کرد: این طرح زیربنای خوشبختانه در دولت تدبیر و امید کلنگ زنی و افتتاح شد تا برگ زرینی از عملکرد دولت دکتر روحانی در جنوب تهران باشد.

توکلی اضافه نمود: بهره برداری از آزاده راه غدیر موجب کاهش ترافیک عبوری در استان های تهران و البرز شد و همچنین موجب صرفه جویی زمانی یک و نیم ساعت برای خودورهای سبک و 2 ساعت برای خودروهای سنگین شد.

وی با اشاره به اینکه امسال اقدامات خوبی در حوزه کمربندی دوم تهران نیز شده است، اضافه نمود: امسال برای اولین بار طی سه ماه بخش های حادثه خیز کمربندی دوم تهران تعریض، نیوجرسی گذاری و روکش آسفالت شد، همچنین گاردیل های اتوبان تهران ـ قم نیز با اعتبار 40 میلیارد تومان حذف و نیوجرسی گذاری شد.

توکلی با اعلام این خبر کار عمرانی جاده های 2 روستای بخش کهریزک در بحث تعریض، روکش آسفالت، روشنایی و اصلاح مناطق حادثه خیز اجرا شده است، گفت: بخش عمده جاده های روستایی که روزگاری 500 نفر جمعیت داشته اند ولی امروز جمعیت آن به 11 هزار نفر رسیده و در کنار مرکز شهرستان قرار گرفته است به روز رسانی شده و این اقدامات همچنان در سایر جاده های ادامه خواهد داشت.

2 هزار و 200 انبار شهرستان ری در سامانه جامع ثبت شده است

فرماندارری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین انبارهای کشور و سردخانه های استان تهران در شهرستان ری مستقر هستند، اضافه نمود: هم اکنون 2 هزار و 200 انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و به صورت متناوت کالاهای درون آن توسط بازرسان رصد می گردد.

توکلی اعلام کرد: ثبت انبارها در سامانه جامعه انبارهای و استقرار پلیس امنیت اقتصادی نقش بسیار زیادی در کشف کالاهای قاچاق، احتکار، کم فروشی و سایر جرایم اقتصادی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اجرا شده برای سند توسعه شهرستان ری، عنوان داشت: برای اولین بار سند توسعه شهرستان ری برگرفته از سند توسعه استان تهران توسط سازمان مدیریت برنامه و بودجه تصویب شد، این سند به عنوان یک نقشه راه به تصویب رسیده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید نمود: شهرستان ری از دیرباز ظرفیت مذهبی داشته است و این سابقه باعث شده تا نگاه خیرین در ساخت مرکز آموزشی نگاه ویژه ای باشد و عمده خیران در این شهرستان برنامه ریزی می نمایند، بیش از هفت واحد آموزشی توسط خیرین در حال ساخت است.

ساخت و سازهای غیرمجاز طی دولت تدبیر و امید در شهرستان ری کاهش یافته است

فرمانداری ویژه شهرستان ری یکی دیگر از اولویت های اصلی دولت را جنوب تهران را مبارزه با فساد و ساخت و سازهای غیر مجاز بیان کرد و گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در چند سال اخیر کاهش چشمگیری یافته است.

توکلی تاکید نمود: فرمانداری ویژه شهرستان ری با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ازجمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و سودجویی بعضی افراد با قدرت برخورد نموده اند به طوری که امروز آمار این گونه اقدامات کاهش چشمگیری دارد.

وی یادآور شد: امروز با اقدامات اجرا شده در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی شاهد این امر مهم هستیم که افراد سودجو برای انجام مقاصد خود از شهرستان ری خارج می شوند.

2 شهر طی دولت تدبیر و امید در شهرستان ری ایجاد شد

فرماندار ویژه شهرستان ری در بخش دیگر سخنان خود به بازنگری تقسیمات کشوری طی دولت تدبیر امید اشاره نمود و گفت: 2 روستای قلعه نو و قیامدشت طی این دولت به شهر تبدیل شد و زمینه توسعه آن را فراهم کرد.

توکلی یادآور شد: برای اولین بار نیز در بند (د) بودجه برای حرم عبدالعظیم(ع) و ساماندهی محلات اطراف آن بودجه اختصاص داده شد که شهرداری تهران به عنوان متولی اقدامات لازم را در محلات اطراف حرم از جمله نفرآباد انجام داده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری اجرای منشور حقوق شهروندی را از اولویت های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع، شفاف سازی اقتصادی و استفاده از مدیران جوان در دستگاه های اجرایی در تمامی ادارات شهرستان ری اجرا شده است.

توکلی ادامه داد: امروز بوجه دستگاه های اجرایی و چارت سازمانی و ماموریت های ادارات دولتی در اختیار مردم قرار گرفته است و شهروندان می توانند مطالبات و نقدها خود را با روسایی دستگاه ها و فرمانداری ویژه شهرستان ری در میان بگذارند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13749

به "خبرنگاران سیمای عمومی شهرستان ری در دولت تدبیر و امید متحول شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیمای عمومی شهرستان ری در دولت تدبیر و امید متحول شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید