احتمال انجام توافق جدید تجاری میان آمریکا و کانادا

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا، از پیشرفت در مذاکرات در مورد تجدید نظر در معاهده تجاری با آمریکا اطلاع داد و گفت: اکنون امکان دستیابی به یک توافق جدید وجود دارد.

احتمال انجام توافق جدید تجاری میان آمریکا و کانادا

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

فریلند پس از مذاکرات با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری دولت آمریکا در واشنگتن گفت: دستیابی به این توافق نیازمند اراده، حسن نیت و انعطاف پذیری در هر دو طرف است و ما فکر می کنیم که این موضوع به زودی امکان پذیر است. بسیار مهم است که شخصا جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را از آخرین تحولات آگاه کنم.

وزیر خارجه کانادا روز سه شنبه برای مذاکرات تجاری وارد واشنگتن شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز سه شنبه گفته بود که مذاکراتی که هر دو کشور در هفته های اخیر به آن سرعت بخشیده اند، به خوبی در حال پیشرفت هستند.

آمریکا و مکزیک پس از یک سال مذاکره در اواخر ماه اوت از دستیابی به توافق تازه در خصوص پیمان نفتا خبر دادند. دولت ترامپ نیز به کنگره خبر داد که درصدد امضای یک معاهده جدید، تا 30 نوامبر، است و احتمالا کانادا نیز به آن می پیوندد.

دونالد ترامپ همیشه از پیمان نفتا انتقاد نموده و خواستار بازبینی در این پیمان شده است. نفتا یا پیمان تجارت آزاد آمریکای شاقتصادی بین کشورهای آمریکا، مکزیک، و کانادا در سال 1994 امضا شد.

دونالد ترامپ روز سه شنبه در کاخ سفید گفت، کانادا خیلی زیاد خواستار دستیابی به توافق است و دو طرف به خوبی در حال مذاکره هستند.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید نمود: دو طرف با حسن نیت کامل در حال مذاکره هستند.

مذاکرات بر سر معاهده نفتا بیش از یک سال پیش بین آمریکا٬ کانادا و مکزیک شروع شد. در این مدت تهدیدهای مکرر دونالد ترامپ در خصوص فسخ این معاهده بازار اقتصادی را آشفته کرد و باعث کاهش ارزش واحد پول مکزیک و کانادا شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3568

به "احتمال انجام توافق جدید تجاری میان آمریکا و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال انجام توافق جدید تجاری میان آمریکا و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید