احتمال توافق تجاری آمریکا و چین در نشست گروه 20

به گزارش طفره، رییس جمهور آمریکا اعلام نمود احتمال توافق تجاری با رییس جمهور چین در نشست هفته جاری گروه 20 وجود دارد اما وی آماده است در صورت عدم توافق دو کشور، روی کل واردات چین تعرفه وضع کند.

احتمال توافق تجاری آمریکا و چین در نشست گروه 20

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، ترامپ که برای شرکت در نشست سران گروه 20 در اوزاکای ژاپن عزیمت کرد، احتمال وضع تعرفه 10 درصدی روی 300 میلیارد دلار واردات چین به جای تعرفه 25 درصدی که پیش از این پیشنهاد شده بود را عنوان کرد.

انتظار می رود ترامپ روز شنبه با شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار کند و گفت و گوی آنها مذاکرات میان دو اقتصاد بزرگ دنیا را که متوقف شده است احیا کند.

روابط میان واشنگتن و پکن از زمان فروپاشی مذاکرات در ماه مه که آمریکا چین را متهم کرد از وعده های خود عقب نشسته است رو به وخامت گذاشته است.

ترامپ گفت: رهبران چین می خواهند توافق نمایند و آنها بیش از من خواستار انجام توافق هستند.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا قرار است با لیو هی، معاون نخست وزیر پیش از دیدار رؤسای جمهور آمریکا و چین، با یکدیگر دیدار نمایند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: ویلبر رأس، وزیر بازرگانی آمریکا در آخرین لحظه و بنا به درخواست ترامپ به هیأت تجاری پیوست.

یک منبع صنعتی مطلع نیز به رویترز گفت: بعضی از مقامات چینی که پیش از این جز هیأت چین نبودند برای ویزا ژاپن درخواست داده اند که احتمال امضای تفاهم نامه میان ترامپ و شیء را تقویت می نماید.

این دو کشور از سال گذشته وارد جنگ تجاری شده اند و روی واردات میلیاردها دلار از کالاهای یکدیگر تعرفه بالاتر وضع نموده اند.

روزنامه چاینا دیلی در مقاله ای نوشت: هر دو طرف برای گفت وگو جدی هستند زیرا جنگ تجاری تمام عیار باخت-باخت بوده است اما یک دیدار بعید است همه اختلافات را حل نماید و انتظارات دو طرف به اندازه ای متفاوت است که اجازه چنین اتفاقی را نمی دهد. اما دیدار رو در رو احتمالاً باعث شروع مرحله جدیدی در مذاکرات می گردد.

بر اساس گزارش رویترز، دولت ترامپ چین را متهم نموده در حمایت از حقوق مالکیت معنوی کوتاهی نموده و شرکت های آمریکایی را به انتقال فناوری وادار نموده است و از شرکت های داخلی در برابر رقابت شرکت های آمریکایی حمایت نموده است. چین مکرراً قول داده است بازار خود را به روی سرمایه گذاران خارجی بگشاید و خدمات بهتری برای آنها فراهم کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 2782

به "احتمال توافق تجاری آمریکا و چین در نشست گروه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال توافق تجاری آمریکا و چین در نشست گروه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید