7 خودرو چینی گران و پرآپشن در ایران

به گزارش طفره، چینی ها در ایران هنوز بزرگ نشده اند. موج آخر خودروهای مدرن چینی که همه جهان را با موتورهای قدرتمند، طرح های جذاب و ایمنی بالا غافلگیر نموده اند، فعلا به ایران نرسیده اند و محصولاتی که مدتی است در ایران با نام چینی های لوکس و گرانقیمت وجود دارند، اغلب در فاصله سال های 2014 تا 2017 طراحی و فراوری شده اند. خودروهایی که هنوز نشانه های بارزی از ایده های خام و تقلیدهای آشکار را با خود داشته و کیفیت ساخت چندان بالایی ندارند اما چینی ها خیلی سریع تر از آنچه تصور می کنید، در حال درنوردیدن مرزهای توسعه در صنعت خودروسازی هستند. شاید بگویید این اغراق آمیز است. مگر در این سه تا پنج سال چه اتفاقی می تواند بیفتد که چینی های 2019 و جدید را از انواع 2017 مجزا می کنید؟ خب ما در هفت صبح بارها از دستاوردهای جدید خودروسازان چینی از برند نوپای نیو و هیومن هورایزون تا فراوریات جیلی و چانگان را اینجا معرفی نموده ایم اما یک جست وجوی ساده در فضای وب می تواند شما را با آخرین فراوریات خودروسازان چینی آشنا سازد. برای اینکه فعلا بدانید ما و چینی ها کجای کاریم، باید از سطح کیفیت و طراحی این هفت کراس اوور و شاسی بلند گرانقیمت چینی مطلع شوید.

7 خودرو چینی گران و پرآپشن در ایران

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

هن تنگ X7 / عظیم خودرو

قیمت: 475 میلیون تومان

تعداد بسیار کمی از این کراس اوور متوسط چینی توانسته در مجموعه زاگرس خودرو در لرستان فراوری گردد. سری X7 هن تنگ با داشتن طرحی نزدیک به محصولات نسل قبل هیوندای، در زمان معرفی اولیه در ایران به شدت خبرساز شد. با عرضه اولین سری از خودروهای هن تنگ X7 می توان گفت این کراس اوور متوسط چینی ظاهر مناسبی دارد ولی در حال حاضر نمی توان در مورد کیفیت آن اظهار نظر کرد و باید تا حدود یک سال برای فهمیدن کیفیت واقعی اش صبر کرد. هن تنگ مسائل زیادی در ایران دارد!

کوپا T210 فلگ شیپ / شهر خودرو

قیمت: 375 میلیون تومان

بیش از 1250 دستگاه از سه تریم فلگ شیپ، رویال و اکسلنس کوپا تی210 در ایران مونتاژ و تحویل مشتریان شده که از قضا هم در بین رسانه ها و هم خریداران بازخورد خوبی داشته است. زوتی که سازنده کوپا210 است، خودرو کوچک خود را با همان طرح و معماری فنی فولکس واگن تیگوان نسل قبل مونتاژ نموده و خب، نتیجه کار خوب از آب درآمده است. متاسفانه این خودرو با وجود ظاهر مناسب، امکانات خوب و قیمت به نسبت معقول، ایراد بزرگی همچون کمبود قطعات یدکی و خدمات پس از فروش دارد.

دامای X7 / متفرقه

قیمت: 600 میلیون تومان

شواهد متعددی نشان می دهد دامای که زیر مجموعه شرکت زوتی چین (شریک سایپا) است، در سال های اخیر تقریبا تمامی خودروهای جذاب دنیا از محصولات رنجروور گرفته تا لامبورگینی اوروس و ب.ام.و X4 را مورد تقلید و کپی کاری قرار داده و خب کارش در مورد کپی فولکس واگن کراس کوپه واقعا خوب بوده است. این محصول که به نسبت باقی خودروهای چینی کیفیت ساخت قابل تاملی دارد، به تعدادی محدود وارد کشور شده و جز مشکل کمیابی قطعات، ظاهرا ایراد دیگری ندارد.

ام جی RX5 / خودروسازی فردا (گرامی)

قیمت: 425 میلیون تومان

واقعا خودرو خوبی است. حیف که به مسائل تحریم و تعطیلی خط فراوری شرکت خودروسازی فردا باخت. کراس اوور نیمه لوکس گروه سایک که با ظاهر نزدیک به محصول نسل قبل آکورا روی پلتفرمی مشترک با ام جی GS ساخته شده (و باعث کاهش هزینه نگهداری اش شده)، پتانسیل بالایی برای پرفروش شدن داشت. به غیر از ظاهر موزون و خوب، کیفیت ساخت و مونتاژ قابل تحسین، امکانات عالی، ایمنی خوب و یک موتور و گیربکس هماهنگ از جمله مواردی هستند که هنگام سواری با RX5 قابل مشاهده اند.

بورگوارد BX7 / کیان موتور

قیمت: 700 میلیون تومان

فوتون نام یک برند تجاری چینی و جسور است که در پنج سال گذشته با احیای نام بورگوارد آلمانی سعی نموده پیروز به صادرات خودرو به خاک اروپا گردد و خب، فعلا به نتیجه دلخواه نرسیده است. بی ایکس7 محصول این شرکت اما در ایران از زمان معرفی وضعیتی جنجالی داشته و دورگه بودنش جای سوال بسیار دارد. خود خودرو هم به غیر از طراحی خوب، مونتاژی نسبتا باکیفیت، سواری نرم و راحتی داشته و به لطف گنجایش هفت نفر، از گزینه های نسبتا ارزان قیمت بازار خودروهای خانوادگی است.

فوتون ساوانا / متفرقه

قیمت: 450 میلیون تومان

نه در نسخه مونتاژی و نه در مدل های وارداتی، ساوانا خودرو محبوبی نیست و ظاهر مهیب، قدیمی و پلاستیکی خودرو در کنار کیفیت نازل فراوری موجب شده تا کمتر کسی بابت این اس یووی حجیم چینی پولی معادل نیم میلیارد تومان خرج کند. ساوانا که معماری نزدیکی به بورگوارد BX7 دارد، ابدا خودرو سریعی نیست و شتابی همسان با پراید یا پژو 405 را عاید خریدارانش می نماید. در عین حال به دلیل وزن سنگین و موتور نحیفش، توان حیرت انگیزی در زمینه آفرود نداشته از این رو ارزش خرید بالایی هم ندارد.

هاوال H9 / بهمن موتور

قیمت: 750 میلیون تومان

با فراوری کلا 38 دستگاه از این شاسی بلند فول سایز چینی، پرونده هاوال برای همواره (اقلا تا زمان انعقاد یک برجام جدید!) بسته شد. اچ9 که خود را هم سنگ تویوتا پرادو و خود لندکروزر می داند، به گواه آزمایش های متعددی که در آمریکای جنوبی، حاشیه خلیج فارس و استرالیا از سر گذرانده در زمینه آفرود کاملا توانمند است. قیمت گران خودرو زیر هیکل مهیب و کابین نسبتا مجللش گم شده و حتی علی دایی بنز سوار را راضی به خریدش نموده! ولی نباید از یاد برد این اس یووی چینی مشکل تامین قطعات دارد.

منبع: دیوار
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3907

به "7 خودرو چینی گران و پرآپشن در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خودرو چینی گران و پرآپشن در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید