268 خانوار توانخواه خراسان جنوبی صاحب خانه می شوند

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، حسن خسروی ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم معارفه سرپرست این سازمان در استان در جمع خبرنگاران بیان نمود: بنا بر دستور رهبری، بنیاد مستضعفان برای خدمت به مناطق محروم کوشش و برنامه های زیادی دارد.

268 خانوار توانخواه خراسان جنوبی صاحب خانه می شوند

وی با اشاره به برنامه های بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری در مناطق محروم بیان نمود: در استان هایی که دارای ضریب محرومیت بالایی هستند، اقدامات خوبی انجام می گردد.

خسروی بیان نمود: برای سرمایه گذاری در شهرستان نهبندان اقداماتی انجام شد اما با توجه به فعالیت ستاد اجرایی در این شهرستان، در راستای پرهیز از موازی کاری، اقدامات بنیاد مستضعفان متوقف شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه ورزشی بیان نمود: احداث مجتمع ورزشی در بیرجند با هزینه کرد 12 میلیارد و 500 میلون تومان از جمله اقدامات انجام گردیده است.

خسروی با بیان اینکه این پروژه در زمین به مساحت یک هکتار تکمیل گردیده است، اضافه کرد: احداث مجتع ورزشی اسدیه و مجتمع ورزشی خوسف از دیگر اقدامات اجرایی است.

مدیر کل سابق اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی بیان نمود: برای احداث این پروژه ها هر کدام قریب به یک میلیارد تومان سرمایه گذاری گردیده است.

وی بیان نمود: همچنین احداث 13 چمن مصنوعی در 13 منطقه استان در حال اجرا است که برای هر قطعه قریب به 200 میلیون تومان سرمایه گذاری گردیده است.

احداث 100 کلاس درس تا سرانجام سال

خسروی با اشاره به اقدامات انجام گردیده در حوزه مدرسه سازی بیان نمود: طی دو سال گذشته قریب به یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تجهیز کلاس های درس یاری گردیده است.

وی با بیان اینکه 100 کلاس درس در حال احداث است، گفت: عملیات اجرایی این کلاس ها از سال 95 شروع گردیده و تا سال 97 به اتمام خواهد رسید.

خسروی با اشاره به اقدامات انجام گردیده در حوزه درمانی بیان نمود: توزیع سبد کالا بین مادران باردار و شیرده برای جلوگیری از سوء تغذیه از جمله اقدامات انجام گردیده در حوزه درمان است.

وی با بیان اینکه از ماه چهارم بارداری تا شش ماهگی شیردهی فرزند قریب با 11 سبد غذایی برای هر مادر توزیع می گردد، اضافه کرد: هر سبد غذایی 15 قلم کالا داشته که از سوء تغذیه مادر جلوگیری می نماید.

مدیر کل سابق اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی اضافه کرد: طی سال گذشته قریب به چهار هزار و 500 سبد غذایی در سطح استان توزیع گردیده است.

اختصاص 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

خسروی با اشاره به اقدامات انجام گردیده در حوزه اشتغال بیان نمود: طی سال گذشته بیش از 20 میلیارد تومان وام کم بهره با همکاری معاونت محرومان ریاست جمهوری و استانداری خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

وی بیان نمود: بنا بر قول رئیس بنیاد مستضعفان اگر تا شش ماهه نخست امسال این اعتبار جذب گردد، 20 میلیارد تومان دیگر به استان اختصاص می یابد.

خسروی با اشاره به اقدامات انجام گردیده در حوزه توانمند سازی اجتماعی بیان نمود: در این راستا تفاهم نامه ای برای تامین مسکن خانوارهایی که دو یا بیشتر از دو معلول دارند، بسته گردیده است.

وی بیان نمود: به خانواده های شهری که دارای دو معلول باشند 15 میلیون تومان وام بلاعوض و به خانواده های روستایی 10 میلیون تومان وام بلاعوض داده می گردد.

مدیر کل سابق اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی بیان نمود: در حال حاضر 268 خانواده دارای این شرایط در استان وجود داشته که 160 خانواده شهری و مابقی روستایی هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون بالغ بر 40 درصد از این خانوارها صاحب خانه گردیده و مابقی تا سرانجام امسال به بهره برداری می رسد.

سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی در بخش کشاورزی

خسروی با اشاره به اعطای اسناد به افراد بیان نمود: برای ان دسته از روستاهایی که بنیاد مستضعفان مالک اسناد است، پرونده تشکیل می گردد تا به عنوان شبه علوی به صورت رایگان به آن ها داده گردد.

وی بیان نمود: این طرح تاکنون در روستاهای حجت آباد و ناز دشت شهرستان سربیشه، شهر اسدیه و روستای طاقان در شهرستان درمیان به طور کامل اجرایی گردیده است.

خسروی با اشاره به اراضی موسوی در بیرجند بیان نمود: با تدابیر اندیشیده گردیده، مشکل این اراضی برطرف گردیده به گونه ای که هم افراد به حقوق خود رسیده اند و هم بنیاد سهم خود را بلاعوض به مردم واگذار نموده است.

وی با اشاره به پروژه های تاریخی که در اختیار بنیاد مستضعفان است، اضافه کرد: برای سه پروژه ارگ بهارستان، دیوار یخی و خانه مادر علم آمادگی داریم توافقی واگذار کنیم و یا تهاتر گردد.

خسروی با اشاره به اقدامات انجام گردیده در حوزه کشاورزی و توسعه باغات بیان نمود: طی سال گذشته 50 میلیارد تومان در زمینه استفاده بهینه از آب و توسعه باغات سرمایه گذاری نموده ایم.

مدیر کل سابق اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی بیان نمود: همچنین سطح زیر کشت پسته به میزان 400 هکتار در حال توسعه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 527

به "268 خانوار توانخواه خراسان جنوبی صاحب خانه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "268 خانوار توانخواه خراسان جنوبی صاحب خانه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید