گیاهی با خاصیت آنتی بیوتیک و ضد ویروسی قوی

به گزارش طفره، شما برای داشتن یک زندگی سالم به یک آنتی بیوتیک طبیعی نیاز دارید، گیاهی که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و انسان را در مقابل بیماری ها مصون کند.

گیاهی با خاصیت آنتی بیوتیک و ضد ویروسی قوی

به گزارش خبرنگاران اردبیل؛ سیر یکی از پر خاصیت ترین سبزی ها به تعداد می رود. از جمله مصارف سیر به صورت خام و چاشنی در غذاها و ترشی است.

سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و میزان کمی روی و ویتامین های ب1 ب2 و ب3 است.

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است. در میان فرآورده های مختلف سیر، اسانس سیر دارای عملکرد ضدمیکروبی قوی تری است به طوری که نسبت به پودر سیر و سیر تازه به ترتیب 200 و 900 برابر اثرات ضد میکروبی قوی تری دارد.

سیر حاوی پتاسیم و ژرمانیوم است، که موجب بهبود سلامتی می شوند؛ ژرمانیوم می تواند یون های مثبت را خنثی نماید و با تسهیل جریان خون سبب افزایش سطح انرژی بدن و رفع درد ها و کوفتگی ها در بدن شود. به طور طبیعی تمامی سلول های بدن انسان دارای ژرمانیوم می باشند.

مهم ترین خواص سیر مربوط به آلیسین می باشد، آلیسین یک ترکیب روغنی، و با رنگ زرد روشن می باشد که عطر خاص سیر را به وجود می آورد. به آلیسین روغن سیر هم گفته می شود.

برداشت سیر از مزارع اسلام آباد مغان

چند روزی است که برداشت سیر از مزارع سیر در شمال استان اردبیل آغاز شده است. اما قیمت پائین این محصول داد سیرکاران استان اردبیل در منطقه مغان را درآورده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14930

به "گیاهی با خاصیت آنتی بیوتیک و ضد ویروسی قوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهی با خاصیت آنتی بیوتیک و ضد ویروسی قوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید