گوترش: ویروس کرونا جهان را به زانو درآورده است

به گزارش طفره، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) در مجمع بهداشت جهانی با بیان اینکه ویروس کرونا کل جهان را به زانو درآورده است، خواستار اتحاد جهانی برای مقابله با این تهدید شد.

گوترش: ویروس کرونا جهان را به زانو درآورده است

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه تهدیدات مرگبار جهانی نیازمند اتحاد و همبستگی جهانی است، گفت: به رغم پیشرفت های عظیم علمی و اقتصادی دهه های اخیر، یک ویروس میکروسکوپی ما را به زانو درآورد. ما هنوز نمی دانیم چگونه کووید-19 را ریشه کن، معالجه یا خود را واکسیناسیون کنیم. و ما تصور روشنی از اینکه چه زمانی خواهیم توانست این کارها را انجام دهیم، نداریم. این شکنندگی که با این ویروس فاش شد و در معرض دید قرار گرفت، محدود به سیستم های بهداشتی ما نیست. همه مناطق را تحت تأثیر قرار می دهد.

این مقام عالی رتبه همچنین به لزوم احیای اقتصادی که تحت تاثیر این پاندمی قرار گرفته است، اشاره کرد.

گوترش گفت: اجازه بدهید شفاف اعلام کنم که این انتخابی میان پاسخگویی به تبعات بهداشتی این پاندمی یا واکنش به تبعات اقتصادی و اجتماعی آن نیست. ما نمی توانیم چیزهایی مثل این را تقسیم کنیم. اگر ما شیوع این ویروس را کنترل نکنیم، اقتصاد هرگز احیا نخواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار افزایش منابع موجود برای حمایت از کشورهای در حال توسعه در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا شد.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9260

به "گوترش: ویروس کرونا جهان را به زانو درآورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: ویروس کرونا جهان را به زانو درآورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید