چین و آمریکا در آستانه توافق بر سر قطعنامه علیه کره شمالی قرار دارند

به گزارش طفره، چین و ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که در آستانه توافق نهایی برای صدور قطعنامه جدید سازمان ملل علیه آزمایش هسته ای ژانویه کره شمالی قرار دارند.

چین و آمریکا در آستانه توافق بر سر قطعنامه علیه کره شمالی قرار دارند

با تور چین برای عید 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ یی وزیر خارجه چین در کنفرانس خبری مشترک با جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود: پیشرفت مهمی در زمینه رایزنی های مربوط به قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی حاصل شده و ما به دنبال دستیابی به توافق بر سر پیش نویس قطعنامه و تصویب آن در آینده نزدیک هستیم.

در حالی که کره شمالی چهارمین آزمایش هسته ای خود را اوایل ژانویه انجام داده، چین و آمریکا بر سر نحوه واکنش به این اقدام تحریک آمیز کره شمالی، اختلاف نظر داشته اند. واشنگتن خواهان اتخاذ تدابیر سخت و قاطع علیه پیونگ یانگ شده است.

وزرای خارجه چین و آمریکا تمایلی برای شرح درباره قطعنامه احتمالی شورای امنیت نداشتند ولی هر دو بر عزم پکن و واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات 6 جانبه بر سر برنامه هسته ای کره شمالی تاکید نمودند.

جان کری نیز تاکید نمود: ما به پیشرفت مهمی دست یافتیم. این پیشرفت در روزهای اخیر بسیار سازنده بوده است. ما هر دو امیدواریم که این اقدام می تواند به زودی رو به جلو حرکت کند.

کره شمالی اعلام نموده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های مالی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7012

به "چین و آمریکا در آستانه توافق بر سر قطعنامه علیه کره شمالی قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و آمریکا در آستانه توافق بر سر قطعنامه علیه کره شمالی قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید