آمریکا انتظار دارد چین از تحریم های جدید علیه کره شمالی حمایت کند

به گزارش طفره، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید نمود که واشنگتن انتظار دارد که چین از تحریم های جدید بین المللی علیه کره شمالی به خاطر اقدامات اخیرش، حمایت خواهد نمود.

آمریکا انتظار دارد چین از تحریم های جدید علیه کره شمالی حمایت کند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در سخنانی توضیح داد: من فکر می کنم این مساله بعید است که چین بخواهد از سوی جامعه بین المللی به عنوان حامی کره شمالی شناخته گردد، آن هم با توجه به رفتارهای عصبانی نماینده اخیر پیونگ یانگ.

وی اضافه کرد: با توجه به این مساله، من انتظار دارم که چینی ها با تحریمهای جدید علیه کره شمالی موافقت نمایند و ما برای دستیابی به این هدف کوشش می کنیم.

کره شمالی اوایل ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و 7 فوریه نیز یک ماهواره را از طریق یک فروند موشک بالستیک دوربرد به فضا پرتاب نموده است.

این اقدام با مخالفت شدید جامعه بین المللی و شورای امنیت روبرو شده است. کره شمالی اعلام نموده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های مالی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7009

به "آمریکا انتظار دارد چین از تحریم های جدید علیه کره شمالی حمایت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا انتظار دارد چین از تحریم های جدید علیه کره شمالی حمایت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید