چین خواهان کاهش تحریم های کره شمالی شد

به گزارش طفره، وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که رئیس جمهور این کشور در دیدار اخیر با ترامپ در ژاپن خواهان کاهش تحریم ها علیه کره شمالی شده بود.

چین خواهان کاهش تحریم های کره شمالی شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امورخارجه چین روز شنبه خاطرنشان کرد: شی جی پینگ رئیس جمهوری چین در ماه گذشته در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواهان انعطاف پذیری بیشتر و کاهش تحریم های این کشور علیه کره شمالی شد.

به گزارش رویترز، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری چین در دیدار با ترامپ در حاشیه نشست گروه 20 در اوزاکا ژاپن، خواهان نرمش واشنگتن در قبال کره شمالی و کاهش تحریم ها علیه این کشور شد.

این در حالی است که یک منبع مطلع و نزدیک به کاخ سفید روز پنجشنبه گفت: ایالات متحده در حال آنالیز تعلیق 12 تا 18 ماهه تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی است، در ازای آنکه پیونگ یانگ نیز تاسیسات هسته ای مهم خود را از کار انداخته و کل برنامه های اتمی اش را متوقف کند.

پیشنهاد آمریکا شامل تعلیق تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است که علیه صادرات زغال سنگ و منسوجات کره شمالی اعمال شده است. این اقدام یک سازش و مصالحه بین کشور به شمار می رود آن هم پس از شکست دور دوم مذاکرات رهبران دو کشور در ماه فوریه در شهر هانوی پایتخت ویتنام.

اظهارات این منبع مطلع در شرایطی است که انتظار می رود مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی طی روزهای آینده مجددا از سر گرفته گردد. هنوز زمان و مکان دقیق این مذاکرات اعلام نشده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 2844

به "چین خواهان کاهش تحریم های کره شمالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان کاهش تحریم های کره شمالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید