احتمال ملاقات پوتین و ترامپ در حاشیه نشست سران در ویتنام

به گزارش طفره، روسای جمهوری روسیه و آمریکا احتمالا در جریان نشست سران سازمان همکاری های مالی آسیا-اقیانوس آرام در ویتنام در خصوص سوریه، اوکراین و کره شمالی گفت وگو خواهند کرد.

احتمال ملاقات پوتین و ترامپ در حاشیه نشست سران در ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو امروز نوشت: کاخ کرملین به سخنان روز آدینه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص امکان دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جریان سفرش به منطقه آسیا و اقیانوس آرام، پاسخ داده و امکان دیدار رهبران دو کشور در حاشیه نشست سران سازمان همکاری های مالی آسیا-اقیانوس آرام در ویتنام را بعید ندانست.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: مسلما این امکان وجود دارد. فعلا این دیدار در مرحله دستیابی به توافق است و در صورت توافق در خصوص کلیه جزییات آن، ما این ملاقات را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی کرملین تاکید نمود: اهمیت هر نوع تماسی بین روسای جمهوری روسیه و آمریکا در کلیه نشست های بین المللی را نمی توان از نظر دور داشت و از آن گذشت.

نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های مالی آسیا-اقیانوس آرام که روسیه و آمریکا، هر دو در آن عضویت دارند، قرار است در تاریخ 10 الی 11 نوامبر در کشور ویتنام برگزار گردد. مهمترین هدف در نظر گرفته شده برای این اجلاس، یاری به نزدیکی مالی کشورهای واقع در دو سوی ساحل اقیانوس آرام است.

دونالد ترامپ روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، اظهار داشت که ولادیمیر پوتین شخصیتی بسیار مهمی است و به همین دلیل روسیه در شرایط کنونی می تواند در حل و فصل مسائل پیرامون کره شمالی و سوریه و همچنین اوکراین، به آمریکا یاری کند و وی میخواهد در ویتنام با او دیدار کند.

گفتنی است که این دومین ملاقات پوتین و ترامپ خواهد بود. روسای جمهوری آمریکا و روسیه آخرین بار در ماه جولای امسال و در جریان نشست سران گروه 20 در هامبورگ آلمان، با یکدیگر ملاقات کردند. در آن موقع نیز سوریه و اوکراین، مهمترین موضوع مذاکرات دو طرف بود. البته اینبار با توجه به وخامت اوضاع و تهدیدات متقابل بین واشنگتن و پیونگ یانگ، مشکل کره شمالی، احتمالا در مرکز توجه رهبران دو کشور قرار خواهد داشت.

دیدار احتمالی ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در شرایطی رخ می دهد که روابط دو کشور بشدت تیره است و جنجال مربوط به ردپای روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در ایالات متحده، نه تنها به اتمام نرسیده، بلکه ابعاد تازه تری یافته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4021

به "احتمال ملاقات پوتین و ترامپ در حاشیه نشست سران در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ملاقات پوتین و ترامپ در حاشیه نشست سران در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید