پکن خواستار توقف فروش سلاح به تایوان شد

به گزارش طفره، ایسنا نوشت: وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن توافق واشنگتن برای فروش سلاح به تایوان، تصمیم دولت آمریکا برای تحریم بعضی نرم افزارهای چینی را با انگیزه سیاسی دانست.

پکن خواستار توقف فروش سلاح به تایوان شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تصمیم دولت آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان و همچنین اعمال تحریم بر شرکت های نرم افزاری چین با واکنش شدید وزارت خارجه این کشور روبرو شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ وِنبین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (آدینه) با صدور بیانیه ای بیان کرد که فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان، ناقض اصل چین واحد است و باید متوقف گردد.

خبرگزاری رویترز روز آدینه در گزارشی اختصاصی نوشت دولت آمریکا در حال مذاکره با مقامات تایوان جهت فروش دستکم چهار پهپاد جاسوسی پیشرفته به این منطقه است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از وی نوشت که اقدام آمریکا در ممنوع کردن فعالیت نرم افزارهای شبکه اجتماعی تیک تاک و وی چَت در این کشور، با انگیزه های سیاسی اجرا شده است.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به زودی تحریم هایی را علیه آن دسته از شرکت های نرم افزاری چین که اطلاعاتی را از داخل ایالات متحده به دولت پکن داده و امنیت ملی این کشور را به خطر می اندازند، اعلام می نماید.

311312

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10175

به "پکن خواستار توقف فروش سلاح به تایوان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن خواستار توقف فروش سلاح به تایوان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید