پامپئو: کره شمالی می تواند ویتنام را به عنوان الگو انتخاب کند

به گزارش طفره، وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود که کره شمالی می تواند راه ویتنام را برای بهبود روابط با آمریکا برگزیند.

پامپئو: کره شمالی می تواند ویتنام را به عنوان الگو انتخاب کند

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) با تاکید بر اینکه کره شمالی باید از مثال ویتنام پیروی کند گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا معتقد است پیونگ یانگ می تواند راستا ویتنام برای عادی سازی روابط با واشنگتن و دستیابی به رفاه را دنبال کند. اما برای اینکه این مسئله رخ دهد، احتیاج است که رهبر کره شمالی از فرصت استفاده کند.

پومپئو در مصاحبه با مدیران تجاری در هانوی، پایتخت ویتنام گفت که امیدوار است آمریکا همانطور که با ویتنام- دشمن سابق روزهای دور - درحال همکاری است با کره شمالی نیز این سطح از روابط را به اشتراک گذارد.

پومپئو امروز (یکشنبه) گفت که ترامپ در مذاکرات با کره شمالی معتقد بود کره شمالی می تواند راستا ویتنام را طی کند زیرا مقامات ویتنامی متوجه شدند که کشورشان قادر به اصلاح و ایجاد رابطه بدون هیچ احساس تهدیدی برای اقتدار و شکل دولت است.

پامپئو گفت که در دو دهه گذشته تجارت دوجانبه آمریکا و ویتنام 8000 درصد افزایش یافته و شرکتهای آریکایی میلیاردها دلار در این کشور سرمایه گذاری نموده اند.

وی در ادامه گفت: آمریکا در خصوص درخواستهای روشنی از کره شمالی داشته است. اکنون کره شمالی و مردم این کشور هستند که باید انتخاب نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3967

به "پامپئو: کره شمالی می تواند ویتنام را به عنوان الگو انتخاب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: کره شمالی می تواند ویتنام را به عنوان الگو انتخاب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید