و خاتمه فتح الله زاده با یک استعفای بی صدا، سوختن مرد جنجالی؛ تو مدیر استقلال نمی شوی!

به گزارش طفره، فارغ از بحث هایی نظیر منع به کارگیری بازنشستگان و محدودیت هایی که برای فتح الله زاده وجود دارد، این استعفا، انتها کوتاه ترین و البته بی حاصل ترین حضور فتح الله زاده در استقلال بود. استعفایی که حتی در شبکه های اجتماعی هم سر و صدای زیادی به پا نکرد و در هیاهوی بردهای پرگل آسیایی استقلال گم شد.

و خاتمه فتح الله زاده با یک استعفای بی صدا، سوختن مرد جنجالی؛ تو مدیر استقلال نمی شوی!

روزی که علی فتح الله زاده با حکم وزیر ورزش به هیات مدیره استقلال رسید، هیچ تصور نمی کرد که چهل روز بعد با یک پست اینستاگرامی، خداحافظی بی سر و صدایی داشته باشد.

به گزارش ورزش سه در هیاهوی قهر استراماچونی بود که اعتراض به عملکرد امیرحسین فتحی به اوج رسید. فتحی که نتوانسته بود مربی ایتالیایی را در استقلال نگه دارد، در آن شرایط حاد چاره ای جز استعفا نداشت و گروهی از طرفدارانِ فعال در شبکه های اجتماعی در کنار مطالبه اصلی شان که بازگشت استراماچونی بود، یک مطالبه فرعی دیگر هم داشتند؛ حضور فتح الله زاده به جای فتحی.

حاج فتل استقلالی ها که از سال 75 در مقاطع مختلف به هیات مدیره و جایگاه مدیرعاملی استقلال رسیده بود، عاقبت در آخرین روزهای آذرماه با حکم وزیر ورزش به هیات مدیره آبی ها بازگشت و به نظر می رسید ورود به هیات مدیره، مقدمه ای برای صدور حکم مدیرعاملی او باشد اما هرچه گذشت، بخت فتح الله زاده برای رسیدن به پست محبوبش کمتر و کمتر شد.

یک اشتباه در ماجرای استراماچونی

فتح الله زاده قرار بود با ورودش، استراماچونی ناراضی را به استقلال بازگرداند اما یک مصاحبه تلویزیونی، نه تنها او را در قامت منجی استقلال ترسیم نکرد بلکه بیشتر موجب عصبانیت مربی ایتالیایی شد. فتح الله زاده در آن مصاحبه، کدهای اشتباهی درباره شروط بازگشت استراماچونی به استقلال داد و این ماجرا، لطمه بزرگی به او زد.

فتح الله زاده در پروسه انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال هم نقش اول نبود و این خلیل زاده بود که ماجرای تغییر مربی و جانشینی فرهاد به جای آندره آ را فرماندهی کرد.

زیرسایه دیگران

در شرایطی که استقلال بیش از همه به تزریق پول و شارژ اقتصادی احتیاج داشت، ابتدا خلیل زاده و بعد موسوی بودند که با تقبل بخشی از هزینه های جاری باشگاه، فتح الله زاده را زیر سایه بردند. این مدیرباسابقه که در میان طرفداران به خریدهای جنجالی و بمب های جابجاییی مشهور شده بود، در بازار زمستانی جابجایی هم عملاً اختیار و نقشی نداشت. فتح الله زاده در دی ماه 98، یکی از ساکت ترین فتح الله زاده های تاریخ بود.

آمدنت بهر چه بود؟

حالا که استقلال با دو برد روحیه بخش در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به ثبات رسیده، بحث تغییر در هیات مدیره و انتخاب مدیرعامل دوباره به جریان افتاده است. در شرایطی که امیرحسین فتحی، خروجی قطعی هیات مدیره تلقی می گردد و میرشاد ماجدی هم که مدتی است استعفا نموده، به نظر می رسد چند عضو جدید به هیات مدیره استقلال اضافه خواهند شد اما آنچه برای فتح الله زاده اهمیت داشت، این بود که در بازی شطرنج مدیرعاملی در استقلال، نقشی برای او قائل نشده اند.

در واقع خلیل زاده و موسوی، با تحولاتی که در این یک ماه گذشته رخ داده، برای مدیرعاملی و ریاست هیات مدیره، بخت به مراتب بیشتری نسبت به فتح الله زاده دارند و حاجی استقلالی ها در بهترین حالت، فقط می تواند یک عضو هیات مدیره باشد. این نقشی نیست که فتح الله زاده با سابقه سه بار مدیرعاملی در استقلال را راضی نگه دارد.

سرانجام یک دوره بی حاصل

فتح الله زاده آنقدر باهوش هست که سیر تحولات باشگاه استقلال را به خوبی پیش بینی کند و خوب می داند که در شرایط فعلی، شانسی برای مدیرعاملی ندارد. به همین دلیل است که ترجیح داد با یک پست اینستاگرامی استعفای خود را اعلام کند. استعفایی که خلیل زاده به کنایه گفت: هنوز نامه رسمی آن به دست ما نرسیده است

فارغ از بحث هایی نظیر منع به کارگیری بازنشستگان و محدودیت هایی که برای فتح الله زاده وجود دارد، این استعفا، سرانجام کوتاه ترین و البته بی حاصل ترین حضور فتح الله زاده در استقلال بود. استعفایی که حتی در شبکه های اجتماعی هم سر و صدای زیادی به پا نکرد و در هیاهوی بردهای پرگل آسیایی استقلال گم شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7370

به "و خاتمه فتح الله زاده با یک استعفای بی صدا، سوختن مرد جنجالی؛ تو مدیر استقلال نمی شوی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "و خاتمه فتح الله زاده با یک استعفای بی صدا، سوختن مرد جنجالی؛ تو مدیر استقلال نمی شوی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید