ورود دانشگاه ها برای تعریف جاذبه های سرمایه گذاری در خراسان شمالی لازم است

به گزارش طفره، استاندار خراسان شمالی در ملاقات با روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این استان، خواهان ورود جدی دانشگاه ها برای تعریف جاذبه های سرمایه گذاری در استان شد.

ورود دانشگاه ها برای تعریف جاذبه های سرمایه گذاری در خراسان شمالی لازم است

به گزارش گروه استان های خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در ملاقات با روسای دانشگاه های این استان گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی راهنماییگر علمی و فکری آینده سازان کشور هستند و با تغییر رویکرد ارتباط بین دانشجویان و دانشگاه ها باید دانشجویان به سمت علم آموزی و نه صرفا کسب مدرک راهنمایی شوند.

حسین نژاد با اشاره به اینکه در سند آمایش استان به عنوان یک نقشه راه فرصت ها، ظرفیت ها، تهدید ها و معایب دیده شده است، اضافه کرد: یکی از رسالت های دانشگاه ها آنالیز این سند به لحاظ قوی بودن و قابل اجرا بودن است. وی گفت: اعتبارات تملک دارایی استان اندک است و بنابراین برای جهش در حوزه سرمایه گذاری نیازمند افکار نو و تعریف جاذبه ها و مزیت های سرمایه گذاری هستیم که دانشگاه ها در این حوزه می توانند نقش موثری داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران داخلی و خارجی تنها با گذاشتن همایش و سمینار وارد استان نمی شوند، گفت: باید با همکاری دانشگاه ها و با خرد جمعی و اداره علمی استان مسیری طی گردد تا اقدامات ما بیشترین بازدهی را داشته باشد.

وی دانشگاه ها و مباحث فرهنگی را شالوده تمام پیشرفت ها و توسعه ها توصیف کرد و اضافه کرد: موضوع چگونگی ارتباط دانشجویان با محیط های واقعی کاری مورد توجه دانشگاه ها باشد تا در آینده دانشجویان صرفا کتابخانه ای فارغ التحصیل نشوند.

ارتباط محتوا های آموزشی دانشگاه ها با صنایع استان و ایجاد فضا های فرح بخش و نشاط آور در دانشگاه ها از دیگر تاکیدات استاندار خراسان شمالی در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 18295

به "ورود دانشگاه ها برای تعریف جاذبه های سرمایه گذاری در خراسان شمالی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دانشگاه ها برای تعریف جاذبه های سرمایه گذاری در خراسان شمالی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید