هواوی می گوید در پی شکست ترامپ، بریتانیا باید ممنوعیت ها را لغو کند

به گزارش طفره، یکی از مدیران ارشد هواوی از دولت بریتانیا خواسته که در پی شکست ترامپ در انتخابات آمریکا، از ممنوعیت های اعمال شده برای فعالیت این شرکت عقب نشینی کند. روزنامه گاردین به نقل از نائب رییس هواوی، ویکتور ژنگ، نوشته این مقام ارشد از سیاست مداران بریتانیا می خواهد که مجوز مربوط به ورود هواوی به حوزه شبکه های 5G را صادر نمایند.

هواوی می گوید در پی شکست ترامپ، بریتانیا باید ممنوعیت ها را لغو کند

آقای ژنگ بر این باور است که تصمیم مربوط به ممنوعیت هواوی در بریتانیا در پی فشارهای ایالات متحده آمریکا انجام شده که این موضوع ارتباطی با امنیت ملی ندارد بلکه مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین است. در ماه ژوئیه، دولت بریتانیا اظهار داشت که از تاریخ 31 دسامبر 2020 شرکت های این کشور دیگر نمی توانند تجهیزات مخابراتی ساخت هواوی را خریداری نمایند.

البته در همان زمان مرکز امنیت سایبری بریتانیا اظهار داشت که هیچ مدرک مشخصی برای دسترسی مخفی به تجهیزات مخابراتی هواوی پیدا نکرده است. طبق قانون تصویب شده در بریتانیا، تمام تجهیزات مخابراتی هواوی در این کشور باید تا سال 2027 حذف شوند که بعضی از اعضای مجلس گفته اند که این تاریخ باید به 2025 تغییر پیدا کند.

در این زمینه بدون شک نمی توان نقش مهم آمریکا را نادیده گرفت. اوایل امسال که بریتانیا تصمیم گرفت بهره گیری از تجهیزات هواوی را ممنوع نکند، وزیر امور خارجه آمریکا خواهان بازنگری در این موضوع شد. چند ماه بعد، این کشور تصمیم به اعمال ممنوعیت گسترده گرفت و به شرکت های مخابراتی دستور داده شد که فرایند حذف تجهیزات هواوی را شروع نمایند.

آقای ژنگ افزوده در دورانی که بریتانیا مشغول دست و پنجه نرم کردن با بحران کرونا و چالش های برگزیت است، حذف تجهیزات هواوی مانعی برای رشد این کشور به حساب می آید. او می گوید این ممنوعیت شکاف دیجتالی بین شمال و جنوب را افزایش می دهد و امیدوار است که دولت به دنبال راهی بهتر برای پیشرفت باشد.

  • آیا ریاست جمهوری بایدن به معنای انتها مسائل هواوی است؟

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11643

به "هواوی می گوید در پی شکست ترامپ، بریتانیا باید ممنوعیت ها را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی می گوید در پی شکست ترامپ، بریتانیا باید ممنوعیت ها را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید